Корабът е много здраво заседнал върху скалите, ние направихме опит да го дръпнем, за съжаление неуспешен. Не знаех, че ще изтече тор при пренасянето на товара. Това заяви пред журналисти в местността "Яйлата" директорът на "Морска администрация" капитан Живко Петров относно акцията по изтеглянето на заседналия край Камен бряг кораб "Vera Su".

"Ние нямаме технически средства да извършим облекчаване - кранът е много голям, вятърът го духа и го сваля върху скалите. Кранът е 22 м, всъщност няма какво да го задържи. Успяхме снощи малко да разтоварим, но този кран не е за пристанищно разтоварване, обясни Петров и добави:

"Някакъв товар свалихме с другата баржа, така или иначе трябва да намерим някакви други баржи, с които да продължим олекотяването на кораба".

По думите му трябва да се търси друг кран за разтоварване.

"Аз не знаех, че ще изтече тор, кранът беше нает с грайфер да разтоварва, защото това е, което имаме. Видях за какво става въпрос и въпреки всичко решихме тези два часа, с които разполагаме, да свалим част от товара с цел евентуално днес да пробваме да дръпнем кораба, но разчетите сочат, че може би над 600 кубика ще трябва да се свалят", подчерта Петров.

На въпрос защо на корабособственика са дадени цели 7 дни за план за снемане на товара от кораба, Петров отговори:

"Още от първия ден, когато почна дейността и представители на корабособственика, и регионалната дирекция, и аз сме работили и сме поддържали постоянно контакти. Намерихме водолазни фирми, които направиха обследване на дъното, за да се начертае карта, за да е ясно откъде може да се подходи, защото тук е камък. Разчети за сваляне на товар също бяха правени едновременно и от корабособственика, и от нас".

Той коментира и дали би подал оставка.

"Моето освобождаване е най-елементарното нещо, аз не съм се родил изпълнителен директор, дай Боже и да не умирам такъв, така че това е най-лесното нещо", каза Петров.

"Нямаме съвсем ясно разписана процедура, защото то законово не е уредено. Погледнете и вижте има ли въобще в Закона за бедствия и аварии нещо за море - няма. Законът свършва до сушата. Законът за морските пространства - там има един текст, Министерството на транспорта предприема съответните действия. Е какво предприема точно и с какви институции? Това е истината и е хубаво да се помисли по този въпрос", обясни за план за действие при такива ситуации шефът на "Морска администрация".

Няма възможност държавата да поддържа всичко за такъв тип аварии, но трябва да има възможност да събере наличните сили и средства, допълни Петров.

Малко по-рано от "Яйлата" говори и служебният транспортен министър Христо Алексиев, който заяви, че фирма, спасявала подводницата "Курск" идва да помага за изтеглянето и на заседналия кораб. 

Той се закани да бъде безкомпромисен и обяви, че ще има и уволнения заради липсата на навременна реакция.