Това заяви изпълнителният директор на компанията Йордан Недев по Нова телевизия.

В началото на октомври стана ясно, че германската банка KfW е поискала да си получи обратно всичките 50 електрически и дизелови мотриси с марка “Сименс”, които се движат у нас, тъй като БДЖ не са превеждали дължимите суми от 2010 г., а договорът за влакчетата изтича през 2017 г.
Затова на 30 ноември министърът на транспорта Ивайло Московски замина за Берлин, за да преговаря на политическо ниво за отсрочка от няколко месеца. Тогава той съобщи, че е договорил поне част от дълга да бъде разсрочен, но до 1 януари 2012 г. БДЖ трябва да преведе 15 милиона евро на германската банка.

"Вероятността заплатите да не бъдат изплатени е все по-изразителна. За съжаление дотам стигнахме", каза лаконично Недев.

19-ти ден продължава стачката в железниците. От ръководството на БДЖ заявиха в отворено писмо, че тя вече е незаконна заради влезлия в сила вчера нов график на движение на влаковете. Според синдикатите обаче протестът е законен. Тяхната позиция е, че ръководството на БДЖ оказва натиск върху служителите си, за да спрат да стачкуват.

Преговорите между ръководството на БДЖ и синдикатите ще продължат днес в централата на компанията.