По-рано бе съобщено, че сумата, която трябва да бъде платена е 12 милиона евро.

В началото на октомври стана ясно, че германската банка KfW е поискала да си получи обратно всичките 50 електрически и дизелови мотриси с марка “Сименс”, които се движат у нас, тъй като БДЖ не са превеждали дължимите суми от 2010 г., а договорът за влакчетата изтича през 2017 г.
Затова на 30 ноември министърът на транспорта Ивайло Московски замина за Берлин, за да преговаря на политическо ниво за отсрочка от няколко месеца, в която да не се пристъпва към изземване на активите.

Днес той съобщи, че е успял да договори поне част от този дълг да бъде разсрочен. „Не може да се отстъпи от срока, до края на декември трябва да има плащане. Просрочените задължения са 24 милиона евро. Компромисът, за който успях да убедя колегите, е 15 милиона евро от сумата да бъдат преведени, но до края на годината трябва да има плащане”, обясни Ивайло Московски.
Той допълни, че за решението ще бъде уведомен и финансовият министър Симеон Дянков.

По време на срещата на транспортния министър с парламентарния държавен секретар на Министерството на икономиката на Германия Ернст Бургбахер е станало ясно, че ако БДЖ погаси част от дължимите 24 млн. евро германската страна е готова да преразгледа погасителния план и да разсрочи плащанията през следващата година, защото осъзнава тежкото положение в което се намира българската железница.

„Надявам се българската страна да разплати част от просроченото задължение, тъй като това ще създаде проблеми за германския бюджет”, каза Бургбахер.

По думите на Московски задълженията не могат да бъдат поети от БДЖ и ще се разчита на помощта на финансовия министър. Засега мотрисите са спасени до края на декември, ако се осигури необходимата сума.

Същевременно синдикатите в БДЖ и НКЖИ призоваха служителите в компаниите да дадат отпор на готвените от ръководствата "реформи", от които хиляди ще изгубят работата си, съобщи "Фокус". В обръщение до работниците се казва, че в продължение на двудневните преговори между синдикати и ръководството на БДЖ, от управлението се предлага реално намаляване на доходите между 15 и 23% за всеки железничар.