Aвторитетните агенции за онлайн изследвания Gemius и Alexa класират Дир.бг като първа онлайн медия в България. На българския пазар се нарежда пред световни брандове като Yahoo, Linkedin и Twitter. Челната позиция в българския интернет Дир.бг държи вече 18 години.
 
По данни на глобалния анализатор на онлайн брандове, Alexa, за февруари и март 2015г., Dir.bg е първа web медия на българският пазар, непосредствено след световните гиганти като Google, Facebook, Youtube и Wikipedia, и нареждайки се пред  брандове като Yahoo, Linkedin и Twitter. Порталът има над 1 милион реални потребители на месец с пазарен дял между 22 и 25%.
 
Топ сайтове в България (Източник: Alexa.com)
1. Google.bg Българската версия на търсачката.
2. Facebook.com
3. Google.com
4. Youtube.com
5. Abv.bg И-мейл сървър, българска електронна поща.
6. Wikipedia.org
 
Според данни на Гемиус Дир.бг е единствената интернет медия в България с аудитория над един милион реални потребители за месеците за февруари и март 2015 г.  
 
Единствено електроната поща Abv.bg, платформата за видеосподеляне Vbox7.com, и сайтът за безплатни обяви Olx.bg генерират по-голяма посещаемост, което отрежда на Дир.бг лидерското място като самостоятелна българска новинарска интернет марка. Сайтът генерира около 60 милиона импресии месечно – несравнимо повече спрямо останалите онлайн медии в страната
 
Около 25% от трафика към портала Дир.бг идва извън България, което класира медията и като номер 1 онлайн марка на българите в чужбина. Oсновния международен трафик идва от Великобритания, Канада, Германия и САЩ.
Близо 2/3 от потребителите на сайта са със висше или средно образование, факт, който харектеризира аудиторията на Дир.бг като една от най-образованите, интелигентните и платежоспособните в страната. (Източник: Alexa.com)
 
Dir.bg отвоюва широко публично признание на Premium медия: почти всички големи марки се рекламират и промотират на страниците му. Порталът е търсен медиен партньор на много събития от културния живот на страната. Известни чужди и български фирми кобрандират свои продукти и услуги с марката Dir.bg.
Припомняме, че през 2014 г. Dir.bg получи ценни призове на международния медиен фестивал MediaMixx. Медията получи две награди – в категорията web медии за „Най-посещаван медиен портал“ у нас за последните 20 години и награда за „Първа интернет медия“.
 
Най-голямото признание за марката обаче е лоялността на аудиторията. Независимо от големия мащаб и непрекъснато му разрастване,  порталът е с един от най-високите коефициенти на постоянна аудитория в страната и е начална страница на стотици хиляди персонални компютри.
 
От самото си създаване до днес Dir.bg се стреми да заеме пазарна ниша не като продукт, а като категория. В това отношение пионерството – да бъдеш първи на пазара, първи да откриваш възможности и първи да създаваш решения в цял пазарен сегмент, е основна маркетингова стратегия на марката.
 
 
Факти, които не знаете за Дир.бг
 • Порталът генерира най много заглавия дневно в България – над 10 000.
• В Dir.bg се генерират най-много коментари на потребители – над 20 000 на ден.
• Медията предоставя уникалната възможност на регистрираните потребители да си разменят лични съобщения.
• Най-популярната уеб медия сред българите в чужнина.
• От създаването си до днес потребителите на Дир.бг са прочели над 10 милиона публикации в портала.