През ноември 2005 г. "Боинг 737-300" на кипърската нискотарифна компания "Хелиос", изпълняващ полет от Ларнака за Прага през Атина, се разби край гръцката столица и всички пътници, както и членове на екипажа, загинаха.

Миналата година гръцки съд осъди четирима бивши служители на компанията, сред които и българина. Генералният директор на "Хелиос" Димитриос Пантацис, директорът по операциите Георгиос Кикидис, главният пилот Янко Стоименов и механикът Ален Ървин получиха по 123 г. затвор всеки, но присъдата бе сведена до 10 години ефективно и може да бъде обжалвана. Преди това на първа и втора инстанция в Кипър бе произнесена оправдателна присъда.
Според обвинението пилотите са били некомпетентни и преди излитане са поставили превключвателя за херметизация на ръчен режим, а не на автоматичен, което довело до инцидента.
В деня на катастрофата обаче Стоименов не е бил на работа, предаде bTV. Той твърди, че самолетът и преди е правил проблеми с херметизацията.

Мълчаливият протест, както го нарекоха инициаторите, започна с единоминутно мълчание в памет на жертвите при катастрофата, съобщиха "Фокус" и bTV. Пред посолството на Гърция се издигнаха плакати с надписи на български, гръцки и английски език: „Следвайте европейските и световни регулации, не използвайте докладите за разследване на авиационни произшествия за тяхното криминализиране", „Утре това може да се случи на всеки от нас”, „Янко Стоименов е невинен” и др.

Председателката на Съюза на транспортните синдикати Екатерина Йорданова заяви, че са мълчали достатъчно дълго. Протестиращите внесоха всички свои искания официално в Посолството на Гърция, предаде БГНЕС.
Те са за справедлив процес, като в него участват експерти по авиацията, а не само съдии.
Йорданова заяви, че разполагат с доказателства за нарушаване на човешките права по казуса, тъй като няма нито един експерт, който да открие основания за обвиненията.
Експертите са категорични, че превключвателят е бил в автоматичен режим и отхвърлят версията за грешка на пилотите.

Йорданова обясни, че ако исканията им не бъдат изпълнени, ще сезират Европейския съд за защита правата на човека и Европейската комисия

Пилотът Йордан Колев обясни, че няма как пилотите на злополучния полет да са некомпетентни, тъй като на всеки шест месеца има проверки за професионалните им способности. А през такава те са преминали.

Делото в Гърция на последна инстанция бе отложено за 16 януари.