Това е една от най-интересните сделки на годината на технологичния пазар. Представители на Panasonic официално разпространиха новината, че са се споразумели да придобият мажоритарен дял (50.2%) в Sanyo срещу сумата от 403.68 милиарда йени (приблизително 3.1 млрд. евро).

Идеята никак не е случайна - с придобиването Panasonic, които освен всичко друго са и най-големият производител в света на плазмени телевизори, ще се намесят сериозно в пазара на акумулаторни батерии и соларни панели, където Sanyo са водеща компания. Сделката ще създаде гигант в областта на батериите и по-специално при никел-металхидридните батерии (NiMH), където двата производителя са основните играчи. Създава се монополист при акумулаторите, използвани в хибридните автомобили, където двете компании доставят на практика почти всички използвани батерии, включително тези в моделите на Ford, Honda, Toyota и на консорциума PSA Peugeot Citroen.

Друга потенциално печеливша технология на Sanyo са разработките им в областта на екоенергията и по-специално панелите за слънчеви батерии. Sanyo е сред най-големите производители на соларни елементи, а Panasonic разработва горивни клетки.

Интересна подробност от историята на двата технологични гиганта е, че те са свързани на семейна основа още от основаването си. Коносуке Мацушита, легендарният основател на Matsushita Electric Industrial (която в началото на 2008 г. официално бе преименувана на Panasonic Corporation по името на най-популярната им марка), отпуска през 1947 г. на доведения си брат Тошио Иуе неизползвана фабрика. Той от своя страна започва да прави там велосипедни лампи, 3 години по-късно кръщава фирмата си Sanyo, а след още 3-4 г. се появяват първите бройки от популярните пластмасови радиоприемници с тази марка, както и първите миялни машини. Така, макар и след смъртта на основателите си, можем да кажем, че наследството на двамата братя отново се обедини в едно общо семейство.