Те се представят официално в София. Два студентски и един ученически отбор от Русе ще демонстрират своите разработки пред публика и жури на международното състезание.

Сред дебютантите е тимът на русенското висше училище, който работи по прототип на автомобил, задвижван с водородна клетка, съобщиха от Русенския университет. Повече от 30 студенти и преподаватели от четири факултета работят осем месеца почти денонощно, за да създадат своя автомобил "HydRU R1".

Той ще се състезава в клас "Градски прототипи", задвижвани с водород. При тези автомобили, според специалисти, са най-големите предизвикателства, които трябва да решат младите инженери.

Дебютът на "HydRU R1" ще бъде на предварителния кръг "Shell Eco-marathon Challenger Event", в който отборите, заявили участие за първи път, ще могат да тестват и правят подобрения по своите превозни средства.

Тази година организаторите предвиждат две такива състезания - във Франция и в Турция, където дебютантите ще могат да отстранят евентуалните пропуски по автомобилите си.

Заедно с тима на Русенския университет в предварителния кръг ще се състезават и ученици от професионалната гимназия по механотехника в Русе и професионалната гимназия по транспорт и транспортен мениджмънт в Казанлък.

В края на месеца в Лондон ще се проведе международното състезание "Shell Eco-marathon 2017", в което за четвърта година в категорията "Прототипи" с електрическа батерия ще участва автомобилът "DTT", създаден също в Русенския университет. Тази година карбоновото купе е с оптимизирани параметри и е с тегло под 30 килограма. Екипът е подобрил аеродинамиката с цел намаляване на въздушното съпротивление, като автомобилът има ново окачване с минимално тегло и подобрени характеристики.

Русенци ще могат да видят студентските разработки по време на Иновативното младежко експо, което ще се състои на 12 май тази година в Русенския университет.