Оградата на границата ни с Турция в района на Малко Търново е обезопасена веднага след като е паднала, а причината за срутването са силните дъждове в района. Това заяви депутатът от ГЕРБ Мануил Манев пред Нова телевизия.

От съоръжението са паднали 40 м, а снимки на срутената ограда бяха разпространени в социалните мрежи и станаха причина за критики от страна на опозицията.

"В резултат на филма и документите, които събрах, ние дадохме сигнал в ДАНС и те направиха доклад, който е изключително обезпокоителен. В резултат на този доклад има досъдебно производство от прокуратурата. Големият проблем на оградата не са проектите, който са направени професионално, а това, което е направено дали съответства на тях", каза Елена Йончева Йончева.

"Аз бях зам.-областен управител на Стара Загора в годините, когато беше най-голямото наводнение в града и когато бяха потопени град Гълъбово и Одрин. Когато се изправи срещу теб природата и бедствието, няма как да съдиш, това е природа. Въпросът е в друго - това не е само ограда, това е възпиращо съоръжение - част от системата за охрана на българската граница, то е подсигурено. Там в деня, в който се нарушава целостта му , пристига термокамерата заедно с екипи, засилена е "Гранична полиция" и веднага са били взети мерки за подсигуряване на границата", заяви Манев.

Той коментира и искането на БСП за независима експертиза на качеството на строителство на магистралите у нас, както и думите на депутата Елена Йончева в същото предаване, че от средствата за ремонт на пътищата се отклоняват до 40-50% за сметка на качеството. Според Мануил Манев Йончева е наговорила лъжи.

"Чака се експертите, които ще бъдат излъчени от страна на БСП да се срещнат с другите експерти, да кажат технологията, по която ще се прави експертизата. Не може да разкопаем дупки през пет метра, това трябва да го каже експерт. Агенция "Пътна инфраструктура" чака само да дойде експерта и да каже каква ще е технологията, по която ще се прави експертизата.

Разполагам с информация, че от средствата за ремонт на пътищата се отклоняват до 40-50% за сметка на качеството, каза още говорителят на ПГ на "БСП за България". "Това е информацията, която имам от строителния бранш и затова задавам въпрос - отклонява ли се до 40-50% от стойността на магистралите за сметка на качеството? Ако не го направим сега, следващите, които ще дойдат на власт има вероятност да бъдат подложени на същите условия и това да продължи", твърди тя.

Йончева коментира и искането, заявено от БСП независима европейска лаборатория да направи изследване на пътната настилка на някои участъци на републиканската пътна мрежа.

"Ние преди месец поискахме от АПИ такова разрешение. Изчакахме почти месец и преди два дни получихме писмо от тях, което е доста противоречиво. От една страна казват, че не може да се прави проверка, след като е приет акт 16, а от друга страна ни казват да дадем по-нататъшните искания как точно това да бъде направено. Няма закон, който да забранява извършването на техническа експертиза след приемането на акт 16. Така ние сме в правото си да направим такава експертиза".