Това каза на пресконференция в централата на БДЖ изпълнителният директор на дружеството Христо Монов. Според него са предприети всички действия за извозването на 260-те пътници от влака. Те са били транспортирани с три автобуса от гара Пловдив до гара Тодор Каблешков. Повечето от 40-те пътници, пътували в изгорелите вагони, са поискали да им бъдат върнати парите и това е направено.
Монов съобщи какво се е случило по часове. Във втория прикачен вагон във влака, към 17.45 часа, е забелязан пушек, който излиза от шкаф номер 11. Началникът на влака реагира мигновено и заедно с кондукторите евакуират пътниците и се опитват да потушат пожара с три от шестте пожарогасители. След като не са успели да загасят пожара, уведомяват диспечера, който подава сигнал към службата за пожарна безопасност и защита на населението в 17.57 часа. В 18.15 часа две противопожарни коли пристигат на мястото и започва гасенето на пожара.
БДЖ започва вътрешно разследване във връзка с инцидента до гара Прослав, тъй като причините за пожара все още не са известни. Прави се проверка на възможността подпалването да е станало от незагасена цигара. Засега се смята само, че огънят е тръгнал от шкафче с електрически кабели, което се ползва от персонала, казаха от БДЖ.
Няма данни за друга причина за пожара освен техническа неизправност, заяви обаче началникът на Транспортната полиция в Пловдив Кръстю Кънчев. Той уточни, че е образувано дознание за разследване на пожара (виж линка).
Експертите от назначената специализирана комисия за разследване на причините за пожара в пътническия влак Пловдив-София са на мястото на инцидента и проверяват документацията на изгорелите вагони, съобщиха от пресцентъра на Министерството на транспорта.
Следобяд беше извършен втори оглед на влака, изследвани са и са иззети веществени доказателства както от композицията, така и от околната пътна инфраструктура, съобщи говорителят на Апелативната прокуратура в Пловдив Пенка Богданова.Ще бъде направен рентгеноструктурен анализ на проводниците, проверка на техническата годност и изправност на пожарогасителите и ще се разпитат всички останали свидетели-очевидци. Категорично е установено, че няма пострадали при инцидента, каза прокурор Богданова.
Христо Монов е подписал заповед за извънреден преглед на 30 електромотрисни влака, които се използват все още. Той трябва да приключи до 10 дни и мотрисите, които не отговарят на изискванията, ще се снемат от движение. Ще се засили и контролът в депата, където се извършват ремонти, увери шефът на БДЖ.
Мотрисата, която се запали, е била на капитален ремонт през 1999 година, а през 2007 година и е извършен ремонт в депо "Подуене". Технически преглед е направен на 12 юли тази година, както и екипировъчен преглед преди заминаването на влака на 20 юли.
Вижте още снимки