В момента по желание на родителите цял ден на училище остават само първолаците.
Средищните училища (тези, в които се събират деца от няколко населени места - б.р.) пък ще получат повече пари, за да се грижат всеки ден за всички ученици от първи до седми клас, а не само тези, които пътуват от друго населено място, съобщи bTV.

Учениците до 7-и клас ще ходят по цял ден на училище, бе записано в последния текст от новия законопроект за училищното образование и трябва да влезе от учебната 2011/2012 г. Промяната ще става постепенно и ще е по избор на децата и техните родители.
Миналия септември правителството осигури 7,5 млн. лв. за въвеждане на целодневно обучение на първокласниците в държавните и общинските училища.

Трябва да се преосмисли ролята на учебниците в образователния процес, а процедурите за одобряването им да се облекчат и балансират. Около тези идеи пък се обединиха участници в дискусия, организирана от СДС и асоциация "Българска книга", предаде БТА. Председателят на неправителствената организация Веселин Тодоров посочи, че в България има един от най-рестриктивните механизми за одобряване на учебниците.
Не трябва да има ограничения за броя на издаваните учебници, смята той и даде пример с Австрия, където учителите могат да избират между 6000 учебника по всички предмети. Там за осми клас има 26 учебника по физика, а у нас - три.

От асоциация "Родители" също настояха за неограничен брой на издаваните учебници по един предмет, а всяко училище да има ясна политика за избора им.

Учебниците трябва да са много по-ясни, но и да насърчават въображението на децата, заяви лидерът на СДС Мартин Димитров на кръглата маса.
Моите лични наблюдения са, че в България образователната система не насърчаваше през годините въображението и идеите на децата, което трябва да се промени, посочи той.

Според него да бъдеш различен дълго време в България се е приемало за нещо лошо. Трябва да се развиват идеите и това трябва да залегне и в концепциите за създаване на учебниците, обясни лидерът на СДС.
По думите му трябва да се развият и библиотеките, защото в момента те са много далеч от европейските. Допълнително финансиране и нов начин на организация на българските библиотеки е нещо, по което можем да работим заедно и ние бихме застанали категорично зад една такава идея, каза Димитров.

Промяната в учебниците трябва да е радикална, защото те изостават не с години, а с векове, каза преди дни Юрий Анджекарски, председател на сдружението "Професионален форум за образованието". Според него учебниците отговарят на парадигмата на енциклопедизма от 18-ти век - като структура на учебното съдържание, а организацията на класно-урочната система е от 16-ти век.