Красимир Вълчев е най-харесваният образователен министър според проучване на синдиката "Образование" към КТ "Подкрепа". Той беше министър на образованието и науката (МОН) от ГЕРБ - от 2017 до 2021 г.

Най-малко са гласували според рейтинговата класация за Меглена Кунева от Движение "България на гражданите", която беше образователен министър през 2016-2017 г. 

Изследването проследява рейтинга на последните седем образователни министри от времето на най-голямата учителска стачка (2007 г.) до 2022 г. Допитването е направено по отношение на просветните министри към най-важните образователни политики и тяхното подреждане по приоритети: отношението на националните образователни лидери към социалния диалог и зачитане на ролята и мнението на синдикатите, работодателските и родителските организации, както и при формиране и промяна на национални образователни политики, съобщиха от синдиката с председател д-р Юлиян Петров.

Втори в рейтинговата класация е проф. Даниел Вълчев, който беше образователен министър от НДСВ за периода 2005- 2009 г. Той получава 20,8 процента одобрение от участниците.

Проф. Сергей Игнатов, просветен министър от ГЕРБ - от 2009 до 2013 г., е на трето място с 6,7 процента от гласувалите в анкетата.

Последният образователен министър - акад. Николай Денков от "Продължаваме Промяната", който беше начело на МОН през 2021-2022 г., е четвърти с 5,6 процента от вота на респондентите.

Проф. Анелия Клисарова от БСП, която беше образователен министър през 2013-2014 г., е получила 2,7 процента от гласувалите учители и родители.

На следващото шесто място в класацията е проф. Тодор Танев (безпартиен), който беше министър на образованието и науката през 2014-2016 г., и получава 1,7 процента от гласовете в анкетата.

1,3 процента са гласували за министър Меглена Кунева от Движение "България на гражданите", образователен министър през 2016-2017 г.

В проучването, което бе от 29 август 2022 г. до 10 септември, са участвали 5508 респонденти, от които 71,8 процента са учители, 11,5 процента са директори на образователни институции, а 16,7 процента са родители и заинтересовани.

Възрастовата група на проявилите интерес към това изследване е следната: 33,6 на сто са между 45 и 55 години; 20,3 на сто са между 35 и 45 години; 18,8 на сто са между 55 и 60 години, има и други.

Според бившия съветник в МОН и държавен инспектор Иво Райнов, българското образование изисква силен министър. "Искреното поставяне на образованието като национален приоритет изисква избор на силен министър. На първо място трябва добре да познава системата на предучилищното и училищното образование. Практиката показва, че по-решителните и важни промени се случват, когато начело застане човек, загрижен за училищното образование. Днес образованието е най-динамичният сектор от обществения живот. В света на ежедневно остаряващите технологии начело на образованието трябва да стои дързък реформатор, способен да подбере екип от специалисти, които да насърчават иновативното развитие на образованието. Образователният министър трябва да е човек с нова визия за квалификацията на учителите, която да стимулира обмена на добри практики, овладяването и внедряването на съвременни методи на обучение и технологизацията на учебния процес", казва той.

"Изключително важно е министърът да притежава добри познания за същността на системата и административните трудности в нейното функциониране. Да бъде смел в осъществяването на най-важните реформи - въвеждането на регламенти, които да гарантират прекратяване на практиката за политически назначения, като отворят пътя до високи административни позиции за истински компетентни и подготвени специалисти, въвеждане на мандатност за директорската длъжност и обезпечаване на достатъчно висок за нуждите на образованието бюджетен дял от БВП на страната. Министърът трябва да рационализира процесите на управление и контрол на образованието, така че учителят да бъде разтоварен от административни задължения и да получава подкрепа от всички управленски нива. Силен министър би бил този, който успее да ограничи вмешателствата на родителите в учебния процес, като стимулира сътрудничеството между тях и учителите. Съществен момент от работата на един добър министър ще бъде неговата ангажираност с мерки за значително подобряване на дисциплината в класната стая. Не на последно място, загриженият министър не би си затварял очите пред слабите резултати на външните оценявания и би започнал дългосрочна работа за тяхното подобряване", заявява още Иво Райнов, цитиран от синдиката "Образование".