До септември трябва да бъдат монтирани около 2 км от релсовия път по третата метролиния. Това каза кметът на София Йорданка Фандъкова след проверка на строителните дейности на метростанцията на бул. "България" и бул. "Акад. Иван Гешов".

Кметът разгледа и първата мотриса "Сименс", която вече е в новото метродепо "Земляне".

Първата автоматизирана мотриса "Сименс", която ще може да се движи без човешка намеса

Снимка: БТА

По третата линия ще се движат общо 20 метровлака, които трябва да пристигнат поетапно до февруари 2019 г. Метровлаковете ще са автоматизирани, което ще позволи минимална намеса на човешки фактор при експлоатацията им. Фандъкова посочи, че новите мотриси са с опция за управление без машинист.

Кметът Йорданка Фандъкова и Стоян Братоев в новата моткриса

Снимка: БТА

Кабината на новата мотриса

Снимка: БТА

Новата автоматизирана мотриса

Снимка: БТА

"Влаковете са много модерни, знаете, че имат опция за управление без машинист, но разбира се, сега ще започне обучение на машинистите, напълно автоматизирано",  посочи Фандъкова

Първият участък на третата метролиния ще бъде открит през есента на 2019 г., а вторият се очаква да е готов през 2020 г., отбеляза кметът. По първата отсечка на линията, която ще е с осем метростанции, ежедневно ще бъдат превозвани около 130 000 души, посочи Фандъкова.

По думите й в момента работата в участъците от първия етап на линията, където е минала тунелопробивната машина, е завършена на около 70 процента.

Кметът уточни, че вече са прокопани 3 км от тунелите и в момента тунелопробивната машина е тръгнала от метростанцията на НДК към следващата, която ще е на бул. "Патриарх Евтимий". На метростанцията на бул. "България", която днес инспектира Фандъкова, вече е започнало поставянето на релсовия път, като са готови 500 м от него.

Снимка: БТА

Новата метростанция на бул. България

Снимка: БТА

Директорът на предприятието "Метрополитен" Стоян Братоев посочи, че на станция на бул. "България" към момента е завършена на 95 процента от конструктивната работа и до края на август дейностите по конструкцията трябва да приключат. От септември ще започнат изграждането на представителната архитектура и довършителните работи. Станцията трябва да е готова до края на годината, а в началото на следващата година ще започнат единичните изпитания.