След срутването: Възстановяват движението по магистрала "Струма"
В момента трафикът по пътната артерия е натоварен, съобщават от АПИ
Движението на АМ "Струма" се възстановява, съобшиха от Агенция пътна инфраструктура в късния следобед.
Още по темата
Въпреки лошите метеорологични условия - през нощта и сутринта е валял дъжд, служителите на агенцията и алпинистите са успели да обрушат ската така, че да се осигури безопасността на пътуващите и да възстановят движението и да улеснят трафика, който и в момента е много натоварен.
Сутринта е имало затруднение в движението по АМ "Струма" в посока София.
Председателят на Управителния съвет на АПИ Георги Терзийски съобщи, че екипи на всички областни пътни управления и на фирмите, които поддържат пътищата, правят денонощни обходи на всички рискови участъци, като допълни, че при необходимост ще си стига и до затваряне на опасните пътни отсечки, за да започне веднага обрушването на скалната маса и укрепването на съответния район.
Терзийски каза, че днес от пътната агенция са се обърнали към учените, които са специалисти в областта на свлачищата и срутищата, за да се ползва експертизата им. Това ще позволи в следващите дни още по-успешно да се извърши оценка и анализ на риска от срутванията, за да се действа превантивно, допълни председателят на АПИ.
В отговор на въпрос той посочи, че в момента е затворен пътят в Искърското дефиле, където също имаше голямо срутище, като там се работи без прекъсване в светлата част на деня. Амбицията е максимално бързо да отворим участъка, но след като експертите дадат гаранция, че всичко ще е безопасно, допълни Терзийски и уточни, че утре продължава обрушването на района до срутището.
Терзийски обясни, че в участъци, изграждани като магистрала "Люлин", един от който сега се налага да бъде укрепван, не са били проектирани да бъдат замрежени и укрепени скатовете, като напомни, че строителството на "Люлин" е било периода 2007 - 2009 г. В изграждането тогава има грешка и се налага да укрепваме не само тук, допълни Терзийски и напомни, че няколко месеца движението беше затруднено на единадесети километър, отново поради грешка в строителството на тогавашната магистрала "Люлин".