Върви процедурата за възлагане на строителството на част от западната дъга на околовръстния път на София - продължение на магистрала "Люлин", обясни той  на конференция за пътната безопасност, цитиран от БТА.

Започва проектирането на скоростните пътища, които ще бъдат изградени през следващия програмен период с европейски средства - Видин - Монтана, Русе - Разград. Не на последно място е и изпълнението на магистрала "Хемус" - от сегашния й край при Ябланица до Шумен, обясни Лазаров.

Неотдавна се разбра, че "Хемус" няма да бъде магистрала, а скоростен път. Максималната скорост при скоростния път е 120 км/ч., а при магистралата - 140.

Благодарение на предприетите мерки през изминалите години броят на жертвите по пътищата е намалял с повече от 40-45% спрямо 2007-2008 г., каза още той. Според него бюджетните средства през последните години за пътна инфраструктура не са били достатъчно и сега има пътища, които повече от 30 години не са били ремонтирани. Това било и сред предпоставките за пътни произшествия.

"Няма да има забавяне на строителството на магистрала "Тракия" заради тежката зима", увери по-рано Лазаров.
Бюджетът за запълване на дупки по републиканската пътна мрежа е около 15-20 млн. лева. В момента се пълнят дупки със студена асфалтова смес на най-тежките участъци като по магистрала "Тракия" в участъка от Пазарджик до тунела "Траянови врата". Изкърпване се прави и по пътя за Варна в района на Търговище. След края на зимата ще продължи запълването на дупките с топла асфалтова смес, обясни Лазаров.

Той увери, че снегът не е нанесъл щети на новостроящите се магистрали.
В участъка на магистрала "Тракия" при Ямбол са залети големи площи и части от трасето са под водата. Тепърва ще стане ясно дали там има поражения.
Еврокомисарят по регионалната политика Йоханес Хан подписа днес решението, с което се одобрява апликационната форма за изграждането на автомагистрала „Марица” за съфинансиране от Кохезионния фонд чрез Оперативна програма „Транспорт” (ОПТ), съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. Общата стойност за строителството на  „Марица” ЛОТ 1 и ЛОТ 2 е 203 810 385 евро. От тях 80% или 163 048 308 евро са безвъзмездна финансова помощ от Кохезионния фонд на ЕС чрез ОПТ.
Общата дължина на проекта е 65,620 км.