Това съобщиха от правителствената информационна служба.

За да бъде определен като скоростен, пътят трябва да отговаря на седем условия:
- да има самостоятелни платна за движение във всяка посока с разделителна ивица между тях, като всяко платно е с най-малко две ленти за движение;
- пресичането с други пътища, улици, железопътни и трамвайни линии да е само на различни нива (чрез надлез или подлез);
- вливането и отливането на движението да се осъществява само от пътни възли на различни нива;
- връзките към прилежащи територии да са чрез локално платно, отделено от директно трасе с разделителна ивица с ширина не по-малко от 2 м;
- да имат предпазна телена ограда; - да имат площадки за принудително спиране;
- да имат площадки за отдих.

Край автомагистрали и скоростни пътища няма да се изграждат рекламни съоръжения. За шосетата от първи, втори и трети клас, както и останалите, които не са включени в досега изброените, пък се забранява изграждането и експлоатацията на рекламни съоръжения на разстояние по-малко от 8 м.

Край автомагистрали и скоростни пътища се разрешава изграждането и експлоатацията само на търговски крайпътни обслужващи комплекси и на пътни връзки към тях.
Забранява се изграждането на такива обекти на по-малко от 3 км преди и след пътните възли.

По тези пътища се забранява спирането на коли освен на обозначените за това места. Забранени са и маневрите: водачът няма да може да прави обратен завой, да се движи назад, да навлиза в разделителната ивица или да я пресича, включително и на местата, където тя е прекъсната. Последните две правила са валидни, когато движението се осъществява по скоростен път.

Неотдавна се разбра, че "Хемус" няма да бъде магистрала, а скоростен път.