Той иска от 2019 г. да създаде защитена зона в столицата - нова стъпка в неговата офанзива срещу замърсяващите въздуха автомобили, съобщи Франс прес, цитирана от БТА.
Тази зона на свръхниски емисии на изгорели газове ще засегне всички дизелови автомобили на над 4 г. и всички бензинови на над 13 г.
Собствениците им ще трябва да плащат по 12,50 лири стерлинги (28,57 лв. - бел. ред.), за да шофират в центъра на британската столица. Задължението ще важи седем дни в седмицата и 24 часа в денонощието.
"Въздухът в Лондон е смъртоносен и аз не мога да остана със скръстени ръце", заяви пред журналисти Хан, когато обяви тази инициатива.
През февруари кметът на британската столица съобщи, че от октомври влиза в сила такса от 10 лири за колите, произведени преди 2006 г. Тя ще бъде в допълнение към таксата от 11,5 лири, която плащат собствениците на автомобили, за да ги карат в центъра на Лондон от понеделник по петък от 7 до 18 часа.
Хан иска да засили тази мярка от 2019 г. с въвеждането на зоната на свръхниски емисии.
"Една от причините въздухът в Лондон да е смъртоносен са изгорелите газове на колите. Изчислили сме, че половината от замърсяването на въздуха се дължи на транспорта", обясни той пред АФП.
Тази зона на свръхниски емисии на изгорели газове ще засегне всички дизелови автомобили на над 4 г. и всички бензинови на над 13 г.
Собствениците им ще трябва да плащат по 12,50 лири стерлинги (28,57 лв. - бел. ред.), за да шофират в центъра на британската столица. Задължението ще важи седем дни в седмицата и 24 часа в денонощието.
"Въздухът в Лондон е смъртоносен и аз не мога да остана със скръстени ръце", заяви пред журналисти Хан, когато обяви тази инициатива.
През февруари кметът на британската столица съобщи, че от октомври влиза в сила такса от 10 лири за колите, произведени преди 2006 г. Тя ще бъде в допълнение към таксата от 11,5 лири, която плащат собствениците на автомобили, за да ги карат в центъра на Лондон от понеделник по петък от 7 до 18 часа.
Хан иска да засили тази мярка от 2019 г. с въвеждането на зоната на свръхниски емисии.
"Една от причините въздухът в Лондон да е смъртоносен са изгорелите газове на колите. Изчислили сме, че половината от замърсяването на въздуха се дължи на транспорта", обясни той пред АФП.
ИЗБРАНО