Лондон въвежда нова такса за автомобилите

Кметът на Лондон Садик Хан съобщи, че ще въведе нова такса за автомобилите в града заради замърсяването на въздуха, което убива 9000 лондончани всяка година.

Обратно в новината

Коментари - Лондон въвежда нова такса за автомобилите | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

...скоро и в София...

А дано, ама надали. Крайно време е да се въведат винетки за колите с провинциална регистрация. Живеят от години тук, а хитруват и плащат данък на село. Нека да е символично, 50 лева годишно, но поне да има полза от тях.

КОЛКТО И ДА Е СМЪРТОНОСЕН ВЪЗТУХА В ЛОНДОН Е В ПЪТИ ПО-ЧИСТ ОТ СОФИЙСКИЯ.ЛОНДОН Е ПЪЛЕН С ПАРКОВЕ И ЗЕЛЕНИНА,ТУК ЗЕЛЕНИНАТА Е СВЕЩЕННА...КОГА ЛИ И НАШИТЕ УПРАВНИЦИ ЩЕ СЕ ЗАМИСЛЯТ НАД ТОВА КАКЪВ ВЪЗДУХ ДИШАМЕ .....

ас ноо шеслива, щото сички мерки срещу бензинови и дизелови коли ше удари директно петролния бизнес на саудитците. Дай боже да изтеглят сички петролни коли и да стане само на Тесла, аз за. Ех, какъв живот ше настане тогаз...с къф кеф ше гледам как се гърчат саудитците....катарците....иранците...иракчаните..... се отбор муслими юнаци...дай боже дай!

Какви са тези смешни 11...13 лири? Я газ и веднага 110 -130 лири! Може и дневно по 130 лири! Я да се поизпотят тези уседнали лондончани и наднормени БГ иманяри!

Лондончани, които са от богатите европейци, просто ще си плащат двайсетте лева като пей сърце и ще си карат. Това с нищо няма да помогне. Други мерки трябват, включително в средносрочен план от 10-15 години да се върви към забрана на всякакви возира на каквото и да е земно гориво (бензин, нафта, газ и т.н.).

Да го духат бедните!

Във Великобритания всички проблеми се решават с въвеждането на някакво ПЛАЩАНЕ. Разбрира се, основния платец е бизнеса -безброй таксита, коли на майстори, рейсове, камиони... Тези такси изобщо не притесняват арабските автомобили, каквито има там в достатъчно количество. А нали се сещате, че богат арабин не кара малолитражка! Феррари съвсем не е икономичен автомобил. Или тези за да са "по-зелени" ще "слязат" от Феррарито и ще се качат на поръчков Мерцедес.

Странно! В Лондон отдавна взеха мерки по въпроса. След големият смог през 1952 година и смъртта на 12000 човека заради този смог, в Лондон забраниха отоплението на твърдо гориво, като основния причинител на този смог и нещата се оправиха. Сега пак стигат до забрани, но май не могат да спрат замърсяването, което не е от колите и ще налагат забрани, но така докога? Ще спрат след време всички коли, а замърсяването пак ще е над нормите.

Както каза Кларксън едно време - Лондон се превръща в град-донът.

За Лондон не знам, но във София, когато замърсяването е няколко пъти над нормите, а това е обикновено през декември и януари, то се дължи на отоплението с твърдо гориво и горенето на какво ли не - гуми, пластмаси и т.н. През юли и август замърсяването е под нормите, защо ли?

Аз пък мисля, че от тези 9000 души, 99% умират от пушене. Да забрани пушенето !

Изследванията показват, че цигарата замърсява въздуха с фини прахови частици повече отколкото работещ дизелов екодвигател.

Казват, че половината от замърсяването в Лондон се дължало на автомобилите, не ми се вярва да е толкова много, но даже и да е тка, на какво се дължи другата половина от замърсяването в Лондон? В София дела на автомобилите е много малък, когато замърсяването е над нормите, примерно около 6% през най-студените месеци декември и януари, т.е. замърсяването от колите в София е около 1/3 от допустимата норма за максимално замърсяване.

Не си прав според мен. Не напразно предлага забрана за 4 годишни дизели и 13 годишни бензинови. Знаят си кои колко замърсяват. У нас и дизел и бензин 15-25 годишни.

Защо да не съм прав? Опитай се да намериш данни кой колко замърсява в София и най-много да стигнеш да едно изследване на едни учени по поръчка на фандъкова, в което дават средни данни за годината, за да не се вижда, че всъщност автомобилите замърсяват около 1/3 от нормата. За целта към замърсяването от колите са добавили и замърсяването от неизмитите улици - движат се коли, значи вдигат прах и замърсяват, но даже и така пак замърсяването е в нормите. Само когато започва отоплението с твърдо гориво, замърсяването скача 5-6 пъти над нормите.

Железна логика, нека си караме старите коли, които ни тровят, нищо, че не са най-големия замърсител. Достатъчно е да слезете от колата си и да установите как цяла София смърди на газ и бензин. Но нищо трошките ни са по-важни от здравето ни и това на децата ни. Сбъркана работа!

На някои все "трошките" са им в главите и никога няма да осъзнаят колко са далеч от истината.