Според плановете модерният наследник на "Картонения автомобил" ще направи, както едно време, източногерманската автомобилна марка достъпна и практична за широките маси. Компанията обмисля да пусне модела на пазара още през 2012 г., отбелязва Гершевски. Засега планът предвижда новият автомобил да се произвежда със средства на консорциума - без държавно финансиране.
На автомобилното изложение във Франкфурт през 2007 г. фирмата за модели на коли от Южна Германия, Херпа, представи модел в мащаб 1 към 10 на нова ретро кола за всекидневна употреба наречена "Новия Траби". "Това бе наистина добра маркетингова идея за 50-ия рожден ден на марката Трабант", посочва Гершевски. Тогава е проведена писмена анкета сред 12 000 посетители на изложението, които са били попитани дали искат модела да бъде превърнат в истинска кола - 90 процента отговарят "да".
Между 1975 и 1991 г. в Цвикау са произведени около три милиона трабанта. Въпреки че тогава двутактовият автомобил е бил верен спътник на гражданите на ГДР, той не е щадял достатъчно околната среда. Този недостатък трябва да бъде отстранен при модела наследник, отбелязва ДПА. Освен електрическия двигател проектът включва и покрив от слънчеви панели.