Трабантът се завръща
Трабантът трябва да има наследник, който щади околната среда. На Международното автомобилно изложение във Франкфурт, което ще се състои от 17 до 27 септември, ще бъде представена нова версия на легендарния модел, проект на консорциум от фирми, предаде ДПА, цитирана от БТА.
Обратно в новинатаКоментари - Трабантът се завръща | Днес.dir.bg
Коментари
Двигателя на Трабанта е създаден през 30-те на миналия век като пусков мотор на Мессершмит и Хенкел.Това е уникален мотор който няма аналог и е произвеждан в заводите на BMV до падането на Третия райх.После преминава като гражданско производство в бившата ГДР и се появява като автомобилен двигател през 55-та 56-та година.Бил е с мощност 18 кс.Последния вариант е 26.За сведение на някои технически неграмотници купето не е гипсокартон а е изработено от термопласт и е доста здраво а двигателя не замърсява повече от този на някоя тузарска лодка с извънбордов мотор.За сведение на читателите - извънбордовите мотори са също двутактови поради вертикално разположения колянов вал но са от 80 кс нагоре.Ако мотора на трабанта се маже с качествено масло замърсява по малко и от някое прехвалена съвременна марка и изобщо не пуши.За мен това си остава уникален автомобил който заслужава най - висока оценка от техническа гледна точка.На тези които наричатТрабанта боклук само ще кажатехнически неграмотници които не могат да сменят и изгоряла крушка
Че той, Трабантът, въобще не си е тръгвал! Както, впрочем, и придружаващият го стил на мислене.......
Аз също съжалявам, че разкарах ТРАБАНЧЕТО. Не ме изоставил никъде. Само че, ако се появи действително на пазара, ще го купя нов, а не втора употреба.
Дядото има Трабант-комби.Колко тонове сме пренесли с него.Караш кола,а обслужваш мотор. Е имаше една приказка два метра кола, четири метра пушек.
Ако можеше и Бай Тошо да се върне и държавата ни да стане пак китна градина, а не кочина, каквато е сега....
Видях го на един сайт проекто модела прилича малко по форма на миникупър с четири врати е купето е изтеглено назад има стилна решетка и ляти джанти муцунката му е със същите фарчета пише че ще изминава по 250 км с едно зареждане на литиевойонната батерия ще се зарежда от електрическата мрежа и от слънчеви батерии на покрива а също и от генератор при спиране използвайки енергията при спиране щял да бъде лесен за поддръжка и евтин като цена на снимката изглеждаше прилично и със сигурност ще има успех на пазара. Сайта с новената е на адрес http://biolife.bg/in
По-добре да си седи там, че току виж сме го пресъздали - я в Ловеч, я в Пловдив или Варна...
Много си прав. На мен по едно време ме домързя да си поддържам трабанта и го разкарах но сега съжалявам. В момента карам чисто нов хубав SUV и естествено няма място за сравнение но съжалявам, че не си запазих Трабанта.
Харесвах тази кола много и много съм пътувала с нея.Дори 3 пъти съм ходила в Румъния.Малко шумна,тресяща,твърда но с много стабилно парно а и ремонтите лесни.Веднаж като пътувах ми се скъса ремака и с чорапогащника си го вързах и след това доста така го карах.Супер беше.Може да беше от картон,но като те удари някой-вземаш сам калника и с винтови сам го поставяш.Няма майстори няма чудо......
Имам два съвременни автомобила, последният от които купих през декември в Белгия за 12 хил.евро. Те обаче по никакъв начин не могат да ми дадат усещането и емоциите, което моят Траби ми дава. С него просто непосредствено чувстваш, че пътуваш - и с ушите, и с обонянието, и с вестибуларния си апарат ако щеш! Не напразно, преведено от немски език, Trabant означава спътник, ама не космически, а като другар в пътя! Това е уникална кола, така или иначе известна в целия свят (както VW-костенурка) и затова НИКОГА няма да я продам. Напротив - докато съм жив и здрав ще поддържам перфектното си Траби и ще събирам с него овации по ретро-ралита и автокупони. То и днес се обръщат завистливо след мен, защото колата ми е като току що слязла от конвейра на завода в Цвикау, ГДР! Тя е част от спомените и живота ми. Не ми пука, че понякога хора, нищо не разбиращи от автомобили, проследяват Траби с подигравателни погледи.
Доколкото знам към края на производството има серия с двигател 1100 кубика от фолксваген поло. Според мен най добре е да се смени двигателя с бензинов и на газ и да не се пипа другото. Това ще е Трабант - на шаси, леко купе.Може да се направи лесн кабрио. Даже в ГДР имаше военни трабанти.
Защо пък не?То и фолксвагенкостенур се произвежда 100 години и накрая пуснаха новия модел с малка прилика и много подобрения...Чакам да го видя бъдещия траби...И цената му също.
Между 1975 и 1991 г. в Цвикау са произведени около три милиона трабанта Не е верен цитата,между 1957 и 1991 е вярното ! Траби фен,какво му е трудното за управление на тарабанта,дори без да пускаш волана може да си сменяш скоростите,/без задна/ с дясната ръка,да не говорим за ремонти,които са толкова лесни. Вярно е ,че спрямо сегашните коли не са добри ,но той спрямо коли от 1910 г е много напред с предното предаване,с гуми от най-разпространените кормилна рейка,а не със секторна кутия, с неръждаемите си калници и др .които новости сега се прилагат към съвременните коли. Все още има доста трабанти да се движат и както каза ах кефенето от звука ма пърпорещия трабант е тръпката.Имам много да се пише ,но не е тук мястото,който си ги харесва ,ще си остане със спомена за тях,другите не могат да преживеят това което аз съм изпитал за 25 г с верният ми ТРАБАНТ !
Предвижда се и специален модел, само за българския пазар. Със слънчев панел и с педали.
Ако му сложат и една перка (propeler) отгоре,направо си е хеликоптер!!! -Гъзарийка!-Отворенг от Перник ще се редят на опашка.Фолксваген ще фалира!...Малките,сл самолетчета те на батко!!!...Бях го забравил рева на тези Змейчета Горянци,обвити в дим и огнени искри! Свят ще им се завие на тези с ТIR-овете и Поршетата!!!
Че какъв Трабант ще е дето ще върви безшумно и 5 мин. след него да няма дим. Всеки трабантаджия се кефи на оня пърпорещ звук и миризмата на димаб от двутактовата смес. Ако при затваряне на вратата и не кънти, то тогава не е Траби. Сигурно и гривната на фара няма да пада лесно, а да не говорим за любимия ремонт на скъсания колектор дето вече ще го няма. Ех, ако има нов, ама като стария друго ще е :):):)
Супер! Харесвах този мъник, макар да беше труден за управляване! С нетърпение ще очаквам да видя неговия наследник...:))Както казват: Нищо ново под слънцето и добрите идеи са всъщност забравени стари идеи.
Че той, Трабантът, въобще не си е тръгвал! Както, впрочем, и придружаващият го стил на мислене.......