Google остава на първо място в класацията на интернет търсачки в САЩ, съобщава ИТАР-ТАСС. Търсачката контролира 65,8 процента от пазара, сочи доклада за юли на ComScore, международен пазарен анализатор на стоки и услуги.

Второто и третото място в класацията заемат Yahoo! и Bing, които контролират съответно 17,1% и 11 на сто пазарен дял за Microsoft продукт. Останалите дялове се поделят между ASK Network с 3,8 процента и AOL с 2,3 процента.

Ранглистата на ComScore за първи път е базирана на т. нар. "специфични куерита" (Explicit Core Search), което цели да се направи разлика от стандартните "контекстуални заявки" (Core Search). Въпросът каква точно е разликата предизвика оживена дискусия по интернет форуми и блогове, но със сигурност детайлите по разграничаването им засягат основно американския рекламен пазар.

Според новата метрика на ComScore, Google е загубил пазарен дял от 66.2 за юни на 65.8 за юли, а пък Yahoo! отчита нарастване от 16.7 за предходния месец на 17.1. Microsoft остана на трето място със своите непроменени на 11 процента.

Класацията на ComScore излезе ден преди новината, че интернет компанията Yahoo! започва преход към търсачката на Microsoft. Потребителите ще виждат брендирания сърч-бутон "Powered by Bing" и пояснителен текст, че се използва технологията на майкрософтски продукт, уточнява news.yahoo.com.

Миналата година Yahoo! и Microsoft подписаха дългосрочен договор за партньорство, който подготви почвата за съвместна им офанзива срещу Google. Съгласно него, Yahoo! ще работи с търсещата машина Bing, а срещу това ще може да продава реклама в сайтовете на Microsoft.

Единствено японското подразделение на Yahoo! няма да извърши преход към Bing, преди няколко седмици Yahoo! Japan заложи на партньорство с Google и реши да установява контрол върху местен пазар.