Министър за Летище София: БСП е срещу концесиите, а направи някои от най-смислените
Българското правителство ще се обърне задължително към ЕК, когато бъде избран концесионер, каза Росен Желязков
Следваме последователна и ясна политика по отношение на Летище София. Това каза в предаването "Лице в лице" по bTV министърът на транспорта Росен Желязков.
Вчера от БСП обявиха, че ще изпратят сигнал до ЕК относно концесията на летището. Според левицата има директна държавна помощ за бъдещия концесионер, което е в разрез с европейските правила.
Според Желязков обаче действията на социалистите са прагматични и по този начин те следват политическите си виждания:
"БСП винаги са се обявявали против концесиите, едновременно с това те са правили едни от най-големите и смислени концесии в България. Вземете концесията на Летище Бургас и концесията на Летище Варна", посочи Желязков.
По думите му няма лошо от БСП да сезират ЕК, но само когато имат конкретни предложения.
Българското правителство ще се обърне задължително към ЕК, когато бъде избран концесионер, за да може Комисията да провери участника и да провери дали има държавна помощ, както твърди БСП, подчерта Желязков.
Министърът допълни, че държавата съвсем нормално поема ангажимент да не строи друго летище в радиус от 100 км., но това не спира частни инвеститори да строят.
"В момента имаме инвестиционно предложение за летище "София-запад", посочи той.
Относно финансовите параметри министърът припомни, че България ще получи 550 млн. лв. веднага при подписване на концесията, 600 млн. лв. през следващите години и още по 15 млн. лв. всяка година за 35 годишната концесия.
Това е много повече от 10 млн. лв., които печели Летище София на година, каза Желязков.
Относно казуса със задържания либийски кораб в български води Желязков увери, че Гранична полиция и Морската администрация са изпълнили ангажиментите си. Корабът беше върнат на пристанище в Бургас, с което българската държава показва, че съдейства случаят да бъде разрешен.
България полага дипломатически усилия пакетът "Мобилност 1" да бъде разгледан в рамките на следващия Европейски парламент, каза още Желязков. Приемането на пакета в рамките на настоящия ЕП би означавало насилствено прилагане на така разписания регламент.