Очаква се магистралата да минава на сравнително еднакво разстояние от Плевен и Ловеч, каза пред журналисти министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева, цитирана от БТА.

Първият етап за доизграждане на магистралата е от Ябланица до пътната връзка за Плевен и Ловеч, дълъг около 60 километра, и ще струва приблизително 180 милиона евро.

Следващият участък е до Велико Търново, с дължина около 85 километра

Третият участък е от Велико Търново до Белокопитово - около 110 километра.

В момента се изгражда участъкът на магистралата между Шумен и Белокопитово.

Проектът за участъка от Ябланица до пътния възел за Плевен и Ловеч започна през 2013 година, а търгът за проектиране на участъка до Велико Търново ще бъде през второто тримесечие на тази година.

Проектът за магистралата подлежи на процедура за ОВОС и отново ще има обществено обсъждане, защото държим да имаме диалог с всички заинтересовани страни, каза Терзиева.

Подобрените варианти на трасето заобикалят зони, защитени по НАТУРА 2000.

Изграждането на магистрала "Хемус" е приоритет на правителството и се очаква да започне през 2016 година.
Проектирането се финансира по ОП "Транспорт".

Анализът на експертите показва, че към 2020 година по магистралата ще преминават среднодневно по 18 хиляди превозни средства.

Според прогноза на Министерството на регионалното развитие за цялата магистрала ще са нужни около 1,7 млрд. лева.

Пари за строеж на магистралата от европейски програми няма да има. Тя ще се финансира от държавния бюджет или от частни инвеститори, ако се намерят такива, посочи министър Терзиева.

Миналия август тя каза, че се обмисля възможността завършването на АМ "Хемус" да стане чрез концесия и за преминаване по нея да се събира тол такса.