Смел ученик поправи Путин, който сбърка исторически факти
Президентът благодарил на момчето за поправката, но директорката на училището го порицала заради проявената "наглост"
Критиците на Кремъл похвалиха смел ученик, събрал кураж да възрази на руския президент Владимир Путин, след като той сбъркал факти в разговор с деца по време на урок по история, предаде ДПА, като се позова на медийни информации.
Момчето, видимо притеснено, казало на Путин, че император Петър Велики (1672-1725 г.) не се е сражавал в Седемгодишната война (1756-1763 г.), а във Великата северна война, продължила 21 години (1700-1721 г.).
Президентът благодарил на момчето за поправката, но директорката на училището порицала детето заради проявената "наглост".
Критични към Кремъл медии и опозиционни политици похвалиха ученика за неговата смелост. Според Кира Ярмиш, говорителка на намиращия се в затвора опозиционер Алексей Навални, директорката явно смята, че в училище трябва да се учат не факти, а "покорност и раболепие".
Случката, станала в първия учебен ден в Русия вчера, предизвика вълнение в страната и накара говорителя на Кремъл Дмитрий Песков да реагира.
"Това въобще не е наглост. Категорично не сме съгласни с директорката на училището", каза той и изрази надежда, че няма да има по-нататъшно наказание за ученика.
Ако вярвате в правото си на обективна информация, подкрепете ни.
Вашето дарение от всякакъв размер и по всяко време означава много за нас.
Скъпи читатели,
Днес, повече от всякога, независимата журналистика има нужда от вас.В мисията си да предоставяме обективни, достоверни и навременни новини разчитаме на вашата подкрепа.
Ако вярвате в правото си на обективна информация, подкрепете ни.
Ако вярвате в правото си на обективна информация, подкрепете ни.
Вашето дарение от всякакъв размер и по всяко време означава много за нас.
Скъпи читатели,
Днес, повече от всякога, независимата журналистика има нужда от вас.В мисията си да предоставяме обективни, достоверни и навременни новини разчитаме на вашата подкрепа.
Ако вярвате в правото си на обективна информация, подкрепете ни.