Това ще стане на 18-ото Международно изложение за храни и напитки – „World Food Moscow”, което ще се проведе от 15 до 18 септември в Москва. Кампанията е по линия на първия одобрен за България от ЕК проект „Европейско сирене, моля” - “EU Cheese, please”. Чрез него ще се ще се рекламират българско сирене и кашкавал в Русия и Украйна.
Проектът бе спечелен от Асоциацията на млекопреработвателите в България и Кипърската организация на говедовъдите със съдействието на Министерство на земеделието и храните и кипърските държавни институции. Кампанията включва реклама на българските бяло саламурено сирене и кашкавал и кипърските сирена - халуми, кефалотири и анари.
Европейската комисия одобри проекта на стойност приблизително 5 милиона евро и ще финансира 50% от неговата стойност. Със средства участват държавните бюджети на България и Кипър в размер на 30%, а останалите 20% се поемат от двете браншови организации в България и Кипър. Проектът е класиран от ЕК на първо място от одобрени 11 и предложени над 30 проекта.
„В кампанията виждам силно позитивен сигнал от Европейската комисия за подпомагане развитието на българския млечен сектор. Показано е ясно и доверието на Брюксел към традиционните български продукти, което през последните години може да се каже, не беше на нужното ниво”, заяви министърът на земеделието и храните д-р Мирослав Найденов.
Той допълни, че в бъдеще МЗХ ще продължава да работи целенасочено, за това българските земеделски производители да се възползват от възможностите за реализиране на промоционални програми, които да представят и налагат предимствата на българските продукти, както на вътрешния пазар на Общността, така и на пазарите на трети страни.
В рамките на изпълнението на програмата са включени редица прояви, които имат за цел да популяризират българските млечни продукти на руския и украинския пазар чрез реклами в печатни издания, телевизионни и DVD - клипове, промоции в търговски вериги и участия в изложения.