Първият автомобил за контрол на паркирането в столицата вече работи в тестов режим и обикаля в каретата на платената зона. Вътре в колата, на дисплей се вижда как всеки автомобил бива проверяван, има ли пуснат SMS, в колко часа изтича той и дали изобщо е платена услугата за зоната. Това съобщи изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) Димитър Дилчев, който представи новия оборудван автомобил "Парк Патрул" за контрол на паркирането.

Новият специализиран автомобил е част от проект за дигитализация на паркирането в Столичната община, който включва още нов сайт, ново мобилно приложение, което да събере всички услуги от центъра за градска мобилност, както и ползването на зоните за паркиране, така и покупката на документи.

Този автомобил е оборудван с четири камери, две от едната страна и две от друга, обясни директорът и допълни, че в движение, в реално време автомобилът засича номерата на колите, проверява ги в базата данни и показва дали съответния автомобил е платил, има ли право да е в зоната и ако не е, предстои бъде санкциониран.

Дилчев съобщи още, че всички оперативни автомобили от ЦГМ ще бъдат оборудвани по този начин, което значи, че в края на месец май 20 автомобила като този ще работят всеки ден. По думите на директора това, освен по-улеснена, е и по-ефективна мярка.

Ikr

В багажниците на тези автомобили ще има и скоби, които могат да се поставят веднага след установено нарушение, посочи Дилчев.

В отговор на въпрос той обясни, че пешеходните контрольори остават заради по-трудно достъпните квартали, където на автомобила ще му бъде по-трудно да обиколи, но, със сигурност, голям ресурс от хората, които в момента контролират паркирането, ще бъде пренасочен към инспекторите, които налагат фишове за неправилно паркиране извън обхвата на платената зона, обясни още Дилчев.

Снимка: БТА

Андрей Лилов, представител на консорциума обясни, че със скорост от около 30 км/ч автомобилът може да провери около четири хиляди коли в рамките на един час. По думите му иновацията е не само в оборудването на автомобила, но и в самия захват на камерите, които са закачени с магнити. По този начин много лесно могат да бъдат подменяни, при наложила се смяна или ремонт, обясни още Лилов.

Той обясни още, че системите в този автомобил позволяват и поставянето на "дигитална скоба", но това изиска и решение от Столичния общински съвет (СОС). По този начин ще може да "поставя" скоба в момента на нарушението. Също така имаме и нови устройства за следене на контрола, които ще могат да се издават и дигитални талони, но за момента хартиените остават, защото и това трябва да се реши от СОС, посочи Лилов.

Изпълнителният директор обясни, че автомобилите са собственост на ЦГМ, а камерите са услугата, която предоставя консорциума. След края на договора, който е три години, ще се състои процедура и ако Столичната община прецени, че този метод е успешен, ще бъде продължен. Дилчев посочи още, че ЦГМ не носи отговорност за камерите, това е отговорност от консорциума, откъдето са длъжни да ги поддържат.