Това показа първото по рода си проучване на Nielsen Online. То бе поръчано от 12 водещи издатели на онлайн-медии у нас, които притежават близо 150 сайта с цел да се определи демографският и поведенчески профил на юзерите. Съвсем очаквано, аудиторията на изследваните сайтове е в градовете. 34% от потребителите живеят в София, близо 9% в Пловдив и 8% във Варна. Мъжете и жените са поравно. 60% от потребителите са на възраст между 18 и 35 години. Делът на висшистите сред потребителите е тройно по-висок от средния за страната. Около 2/3 от тях са работещи, а около 1/3 са ученици и студенти. Близо 1/5 от работещите са с месечен доход над 1000 лв. Според анкетите 1500 души са лекари, адвокати, консултанти. Толкова са и собствениците на фирми. 2000 са мениджърите на високо и средно ниво. Сред изследваните сайтове са тези на Дарик радио, mail.bg, сайтовете на “Санома блясък“ (в това число новопридобитите от групата “Нетинфо“, gbg.bg и сайтът за видео vbox7), “Икономедия“ (издател на “Капитал“) и др. Изследването е проведено през последните две седмици и е обхванало над 30 000 души. Договорът с Nielsen Online струва на издателите общо 117 500 евро годишно.