Това предвижда одобрената от столичните общински съветници Наредба за рекламната дейност и преместваемите съоръжения. Забраната за рекламните съоръжения важи за "Ларгото", площадите - "Батенберг", „Народно събрание", „Ал.Невски", и булевардите - "Цар Освободител" и „Васил Левски", предаде БНР. Фактът, че всички общински съветници подкрепиха наредбата - това означава много по-отговорно отношение към града, коментира кметът Бойко Борисов.
Според главния архитект на София Петър Диков чрез тази наредба най-сетне ще бъде регламентирана рекламната дейност на територията на Столичната община. Главния архитект на София посочи, че в момента на територията на града рекламните съоръжения във всички случаи са повече, отколкото би трябвало да бъдат.
Още през следващите няколко дни ще бъде утвърдена схема за премахването на рекламните съоръжения, които са в противоречие с новоприетата наредба. Контролът по наредбата ще се осъществява от Столичния инспекторат, като кметът предлага в бюджета за следващата година да залегнат средства за увеличаване на щата в инспектората. Така ще бъде увеличена бройката на инспекторите контрольори в 24-те столични района.
Наредбата предвижда още в абсолютния център - от "Шератон" до бул. "В. Левски" забрана за разполагането и на маси и сергии. В широкият център пък разполагането на преместваеми съоръжения ще се допуска само при провеждането на кампанийни мероприятия, а рекламата е позволена само частично. Въвеждат се и сериозни глоби - от 100 до 5000 лв. за физически лица и от 1000 до 50 000 лв. за юридически. Лепенето на плакати, афиши и листовки на забранени места ще бъде санкционирано като за всеки залепен брой се плаща по 100 лв. Между 100 и 500 лв. е глобата за лепене върху плакати за други рекламиращи събития, които още не са се състояли. Амбициозната цел е с въвеждането на наредбата през следващата година в бюджета на общината да влязат 15 млн. лв.
Освен наемите, които и сега рекламните агенции плащат на общината, се въвежда и ново облагане на бранша - цена на правото да е извършва рекламна дейност. Около 15 млн. лева се очаква да влязат в бюджета на София от рекламна дейност през следващата година, съобщи още кметът. По думите му сумата е три пъти повече, отколкото е събирала общината до момента от тази дейност.