По думите му за такова решение не трябва да се избързва и е желателно темата да бъде дискутирана от родителите и учителите. Той посочи пример с Гърция, една силно православна страна, която преди години е променила статута на предмета в училищата от задължителен на избираем заради ескалирало недоволство.

Според министър Игнатов църквата е права да иска такъв предмет в училищата, защото гледала исторически на нещата, "помни се времето, когато се е изучавало вероучение", и предвижда това като оздравителна мярка, но уточни, че предстои сложен процес на дискусия.

Не мога да допусна училището да се превърне в арена за борба между различните религии, категоричен е просветният министър.

"Не може да се правят революционни скокове в училищното образование. Единственият революционен скок, за който настояваме, е на мястото на цялата система на репродуктивност да бъде заменена с възпитаване, искаме да въведем креативност, ученикът сам да добива знания, да въведем една интерактивна среда, обновяване към нещата, които се учат", обясни Игнатов.