"Сега ще проверим дали са имали право, че горивото отвън е по-евтино и че "Нефтохим" Бургас не е толкова важен, ако не изпълнява закона," коментира още Борисов пред bTV.
Министрите Симеон Дянков и Трайчо Трайков обявиха, че отнемането на лицензите няма да повлияе на пазара на горива у нас.

“Когато се отива на такава стъпка трябва да има много ясен график откъде влиза горивото. И аз, когато съм казал: "Да, затваряйте", съм вярвал на моите министри. Вече е крайно време да не се занимавам от това дали е окосена тревата до това дали ще дойде горивото“, каза премиерът.

Министър-председателят добави, че има непреработен петрол в рафинерията "Лукойл".
"Аз се надявам митниците да намерят начин, а те ще намерят, да контролират този петрол да бъде преработен и да бъде захранена авиацията”, заяви премиерът.

Вчера той изрази надежда, че рафинерията ще подходи отговорно, специално относно авиогоривото. По-рано през деня шефът на "Лукойл България" Валентин Златев припомни, че бургаската рафинерия е единственият производител на авиогориво на Балканите и добави, че България има запаси с такова гориво за 2 дни.

По думите на Борисов, няма война между кабинета и рафинерията, има изпълнение на закона.
На въпрос за приятелските му отношения с Валентин Златев, той заяви: „Говорите за приятелството ми с него все едно сме любовници”.
Борисов за сетен път повтори, че с тези, с които играе тенис, карти и са му приятели, не коментира работни теми. Ако някой приятел ме занимава със служебни проблеми и след работа, вече ще изпуша, сподели той.

Снабдяването с горива в транспорта 
Единствената компания, която доставя горива на авиокомпаниите, кацащи на летище София е "Лукойл Ейвиейшън България" ЕООД, установи щаб, сформиран от транспортния министър Ивайло Московски, стана ясно снощи.
В случай на извънредни обстоятелства авиационните компании могат да извършат танкиране (зареждане на по-големи количества от летището, от което излитат), за да осигурят полета си до следващата дестинация.
Летищата в Бургас и Варна имат запас от самолетно гориво до събота, това съобщи за Дарик радио говорителят на на "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД. Според ръководството на дружеството от тук нататък ще се работи за намиране на алтернатива.
На този етап в страната ни единственият производител на говирото „Джет А 1" е „Лукойл Нефтохим".
Същевременно запасите на „Лукойл Авиейшън" са на изчерпване. Петък, 29 юли, се очертава като най-пиков ден за морските летища. 31-та седмица на годината пък ще бъде най-натоварената за летище Бургас, когато на аеропорта всяка минута ще каца и излита самолет.

Според финансовия министър Симеон Дянков има възможност да се внесе авиационно гориво от румънски и гръцки рафинерии.

Горивата, които "Холдинг БДЖ" ЕАД използва, се доставят 100% от "Лукойл". БДЖ има резерви за около една седмица. Ще бъдат намерени алтернативни доставчици, чрез борсови сделки, поради форсмажорни обстоятелства, за да не се нарушат клаузите по 5-годишния договор с "Лукойл", сключен миналата година, обясниха от министерството на транспорта.

Пристанищата в страната имат достатъчно горива. Те имат възможност да осигурят от други доставчици горивото, което има трябва.

Казусът с „Лукоил Нефтохим” няма да се отрази на международните превози, защото при необходимост те ще зареждат в Румъния. Спирането на работа на рафинерията ще има отрицателен ефект върху вътрешния транспорт, заяви в ефира на Радио "Фокус” заместник-председателят на Националното сдружение на българските превозвачи Красимир Лалов. Той посочи, че ако се стигне до криза и недостиг на горива, неминуемо ще се стигне и до спекула.