Столичната община купува 500 нови трамваи, тролеи и автобуси за 1 милиард лева
Общински съветници от ГЕРБ-СДС нарекоха проекта за обновяване и модернизиране на градския транспорт "поредното обещание"
Обратно в новинатаКоментари - Столичната община купува 500 нови трамваи, тролеи и автобуси за 1 милиард лева | Днес.dir.bg
Коментари
Добре де,Вие ще ги купите и доставите,а кой и къде ще се поддържат? Депата са на по 60-70 години,работниците 55+,нови не идват защото току що завършили младежи им дават заплата от 800лв!!! Материали няма за поддържане,инструменти си ги купуваме,психическо натоварване всеки ден,глоби за нищо и после къде отиват тези пари никой не знае!
За атомна централа пари няма, ма за умрелия градски транспорт има един милиард ???? Новият кмет не си поплюва с тротоари за жълти стотинки...
По времето на управлението на Костов, умишлено и целенасочено беше унищожено и ликвидирано трамвае-строенето в България.Има интересен сайт ,в който може да се видят трамваите ,които са разработени и изработени в България още в периода 1955-1965 година , някои по външен вид не отстъпват много на последните модели ,които има в България. Нека не се забравя ,че това е преди повече от 60 години.Идиотските постъпки на правителството на Костов хвърлят дълги сенки
По костово време най-голямото инженерно "постижение" на въпросния завод беше да зашият една за друга предниците на два стари трамвая. За импулсно управление на двигателите "специалистите", доведени с каруци от селата на цяла България още не бяха и чували. Ватманите, на които се налагаше да управляват българските трамваи ежедневно на глас "благославяха" персонала на завода.
А след подобни простотии, билетът за еднократно пътуване ще стане 3 лева, картата за един месец 200 лева, защото видите ли било подобрено качеството на услугата, след около година билетът ще стане 6 лева, картата 400- защото ще влизаме в еврозоната и вече сме богати, макар и глупаци !!! А можеше И тези пари да се изпратят в Украйна, жалко, че Шиши няма участие в Столична община !!!
Абе едно време при лошият социализъм, имахме завод за трамвай и тролейбуси и сега можеше с този 1млрд. да се възроди, за да произвеждаме и ние нещо, ама на трябва да КУПИМ защото така иска ЕС, а и най-вече за 10 % комисионна !!! Но пък така звучи някак си по-амбициозно и да няма съмнения за корупция, а само за изгода за някои от мешарето в общината!!!
Ехаааа, 100 милиона лапане от комисион.
си платете парното. Общинското дружество Топлофикация АД дължи 1.5 милиарда на кредитори! Вие ще купувате нови трамваи на които никой не се вози само за да вземете комисионната от 10%. Естествено парното да бъде платено от данъкоплатците в пловдив, Бургас, Варна, и цяла останала България. Мръсни циг?ни!
Абе едно време имахме завод за трамвай и тролейбуси и можеше с този 1млрд. да се възроди и да произвеждаме нещо, ама на трябва да КУПИМ защото така иска ЕС
С тоя 1 милиярд може да се оправи половината, ако не и цялата инфраструктура на града и околията. Ама не, ще се дадат за 500 "нови" трамваи, които обикновено взимаха втора ръка от Чехия или Унгария.
Според Наредба за превоз на пътници в превозните средства не се яде и пие, не се слуша силно музика и допълнително краката не се качват на седалките и не се говори по телефона.Имате големи претенции да сте някой в обществото, но ако не се държите на ниво ще страдате, има и по-поши неща от глобите. Правила няма само за диваците в джунглата, във всяко човешко общество има правила и те са за всички, а не само за глупаците.
На всеки метър по жицата с прав ток (а и всяка друга, но загубата при правия ток сай-високи), каквито използват тролеи/трамваи има загуби на ток. Въпреки регенеративната спирачка пак самата жица "изяжда" около 30% от тока (според някои дори до 50%). Един електробус губи 10% от тока при зареждане на батерията (няма съвършенно зареждане и батерията по малко се самоизхабява). До тук с ефективността на тролеи/трамваи.
"загубата при правия ток сай-високи" Язък, че даскала ти те е съжалил, та ти е писал тройка на релси по електротехника.
Ами използвал съм по-достъпен език, за да ме разберат повече хора. Нима мислиш, че жиците на трамваите са по-къси от 30 километра, понеже това е дистанцията на която преноса на правия ток е по-ефективен при равни условия от променливия. А иначе нищо не каза, за доказания процент от загуби на ток по трасето, която беше основната ми теза.
а за тая сума пари що не построят завод за трамваи, автобуси, линейки и прочее. защо?
Това е показателно, че новата управа нищо не прави, щом почнаха с гръмките намерения, които я станат след 10 години, я не... Няма нищо лошо да се обнови градския транспор и най-вече трамваите, но за да се случат тези неща е наложително да се направят много други неща, примерно да се обнови инфраструктурата, а това е доста работа и инвестиция. Важното е да покажем на избирателите си какви добри идеи имаме, тия действат точно, както повечето неуспешни стартъпи се случват.
След като оправиха движението по Патриарх Евтимий, сега ще оправят и градския транспорт. Каквото оправят, все хубаво става.
А за развитие на производстенно общинско дружество, което да произвежда тролеи или трамвай??? Щом ще се харчат подобни пари,,,,,,,,,
Билетът за еднократно пътуване ще стане 3 лева, картата за един месец 200 лева- защото е подобрено качеството на услугата, след около година билетът ще стане 6 лева, картата 400- защото ще влизаме в еврозоната и вече сме богати.
Я по-добре оправете улиците и трамвайните линии , че тия автобуси с нисък под ще се разбият за нула време. Иначе 10% комисионна не е хич зле за този 1 милиард. Преди години представител на Марангони ми разказваше , че 60% от автобусите и тировете в Европа карат с техни гуми. Само СО отказала да закупува гуми от Марангони , защото тяхната цена била примерно около 300 лева а гумите , за които има сключена сделка с СО, стрували 800 лева. Между 30 лева и 80 лева комисионна СО предпочела 80 лева. Добре почва новия кмет не си поплюва .
НДК не е почистено, има останали много графити по терасите и по парапетите. Доизчистете си ги. Дребно е, но точно с това се хвалихте и естествено не е вярно.
подкупи. Коя ли фирма ще облажи? И какво значение има какви ще са превозните средства, когато маршрутите им и организацията са абсурдни. Сигурно все маршрут ще бъде нацепен на още части, та да се купуват повече билети.
Защо толкова пари за трамваи?!? Аз мислех, че те са със затихващи функции - по-добре автобуси