То ще бъде разположено в Направление "Архитектура и Градоустройство" към Столична община. Това каза заместник-министърът на регионалното развитие Валентин Йовев пред БНР.
Именно такива изнесени гишета се очаква да сложат край на огромните опашки от хора, които ежедневно се образуват в Агенцията по геодезия, картография и кадастър.
Според Йовев промяната не би трябвало да създаде затруднения.
"До петък ще заработи гише в НАГ, оборудвано и със служител от агенцията. Естественото място, където хората си знаеха да ходят са общините, това спор няма. Опашките в София на "Мусала" 1 се провокираха и от това, че действително София-град и София-област са на едно място и действително едва ли не човек от Самоков трябва да дойде на "Мусала" 1, за да си извади скица. Ще отворим още два офиса на самата агенция, които ще бъдат в центъра на София, на по-удобни места. В общините и в момента имат гишета "Кадастър и регулация", едновременно с тяхната работа да обслужват и кадастъра. Там по-скоро ще бъдат като пощенска кутия", обясни Йовев.
Той посочи, че хората могат да си вадят и електронни скици: "Всеки един, който има електронен подпис, може да влезе и да се получи електронна скица".
По думите му една от причините за опашки в Агенцията по кадастъра е в липсата на служители.
"Мисля, че хората не са достатъчно. За съжаление в условията на административен борд, така да се каже, едва ли ще ни разрешат увеличение на щатовете", допълни той.
Именно такива изнесени гишета се очаква да сложат край на огромните опашки от хора, които ежедневно се образуват в Агенцията по геодезия, картография и кадастър.
Според Йовев промяната не би трябвало да създаде затруднения.
"До петък ще заработи гише в НАГ, оборудвано и със служител от агенцията. Естественото място, където хората си знаеха да ходят са общините, това спор няма. Опашките в София на "Мусала" 1 се провокираха и от това, че действително София-град и София-област са на едно място и действително едва ли не човек от Самоков трябва да дойде на "Мусала" 1, за да си извади скица. Ще отворим още два офиса на самата агенция, които ще бъдат в центъра на София, на по-удобни места. В общините и в момента имат гишета "Кадастър и регулация", едновременно с тяхната работа да обслужват и кадастъра. Там по-скоро ще бъдат като пощенска кутия", обясни Йовев.
Той посочи, че хората могат да си вадят и електронни скици: "Всеки един, който има електронен подпис, може да влезе и да се получи електронна скица".
По думите му една от причините за опашки в Агенцията по кадастъра е в липсата на служители.
"Мисля, че хората не са достатъчно. За съжаление в условията на административен борд, така да се каже, едва ли ще ни разрешат увеличение на щатовете", допълни той.