Вносител на промените е Министерски съвет. 

Предвижда се възможност при допуснато предварително изпълнение на акта за отчуждаване, инвеститорът на национален обект да влезе във владение на имота преди актът за отчуждаване да е влязъл в сила, предаде БГНЕС.

На практика това означава, че дори и при обжалване за отчуждаване от страна на собственика на имота, инвеститорът ще може да влезе във владение без издаден административен акт и окончателно решение на съда.

Според приетите текстове по искане на административния орган или инвеститора съдът в закрито заседание в едномесечен срок и като даде възможност на заинтересованите лица за становище може да допусне предварително изпълнение на акта за отчуждаване.

Това може да стане при положение, че инвеститорът е превел определеното в акта за отчуждаване обезщетение и бъде представена определена от съда гаранция, когато това се налага, за да се защитят особено важни държавни или обществени интереси.

В закона беше записано, че при допуснато предварително изпълнение може да се извърши въвод във владение на инвеститора преди актът за отчуждаване да е влязъл в сила, когато подробният устройствен план, който предвижда изграждане на национален обект, е влязъл в сила.

Предварително изпълнение не се допуска спрямо имот, който е единствено жилище и когато с него на собствениците може да бъде причинена значителна или трудно поправима вреда, която не може да бъде компенсирана.

Според опозицията в лицето на БСП поправката е противоконституционна, като Филип Попов цитира и конституционно решение, според което "предоставянето на възможност на инвеститор да влезе във владение преди да е влязъл в сила административен акт е противоконституционно", а освен това сигнализира, че в Народното събрание има становище от заинтересовани от тези промени лица, които имат критики.