Вносител на промените е Министерски съвет.
Предвижда се възможност при допуснато предварително изпълнение на акта за отчуждаване, инвеститорът на национален обект да влезе във владение на имота преди актът за отчуждаване да е влязъл в сила, предаде БГНЕС.
На практика това означава, че дори и при обжалване за отчуждаване от страна на собственика на имота, инвеститорът ще може да влезе във владение без издаден административен акт и окончателно решение на съда.
Според приетите текстове по искане на административния орган или инвеститора съдът в закрито заседание в едномесечен срок и като даде възможност на заинтересованите лица за становище може да допусне предварително изпълнение на акта за отчуждаване.
Това може да стане при положение, че инвеститорът е превел определеното в акта за отчуждаване обезщетение и бъде представена определена от съда гаранция, когато това се налага, за да се защитят особено важни държавни или обществени интереси.
В закона беше записано, че при допуснато предварително изпълнение може да се извърши въвод във владение на инвеститора преди актът за отчуждаване да е влязъл в сила, когато подробният устройствен план, който предвижда изграждане на национален обект, е влязъл в сила.
Предварително изпълнение не се допуска спрямо имот, който е единствено жилище и когато с него на собствениците може да бъде причинена значителна или трудно поправима вреда, която не може да бъде компенсирана.
Според опозицията в лицето на БСП поправката е противоконституционна, като Филип Попов цитира и конституционно решение, според което "предоставянето на възможност на инвеститор да влезе във владение преди да е влязъл в сила административен акт е противоконституционно", а освен това сигнализира, че в Народното събрание има становище от заинтересовани от тези промени лица, които имат критики.
Предвижда се възможност при допуснато предварително изпълнение на акта за отчуждаване, инвеститорът на национален обект да влезе във владение на имота преди актът за отчуждаване да е влязъл в сила, предаде БГНЕС.
На практика това означава, че дори и при обжалване за отчуждаване от страна на собственика на имота, инвеститорът ще може да влезе във владение без издаден административен акт и окончателно решение на съда.
Според приетите текстове по искане на административния орган или инвеститора съдът в закрито заседание в едномесечен срок и като даде възможност на заинтересованите лица за становище може да допусне предварително изпълнение на акта за отчуждаване.
Това може да стане при положение, че инвеститорът е превел определеното в акта за отчуждаване обезщетение и бъде представена определена от съда гаранция, когато това се налага, за да се защитят особено важни държавни или обществени интереси.
В закона беше записано, че при допуснато предварително изпълнение може да се извърши въвод във владение на инвеститора преди актът за отчуждаване да е влязъл в сила, когато подробният устройствен план, който предвижда изграждане на национален обект, е влязъл в сила.
Предварително изпълнение не се допуска спрямо имот, който е единствено жилище и когато с него на собствениците може да бъде причинена значителна или трудно поправима вреда, която не може да бъде компенсирана.
Според опозицията в лицето на БСП поправката е противоконституционна, като Филип Попов цитира и конституционно решение, според което "предоставянето на възможност на инвеститор да влезе във владение преди да е влязъл в сила административен акт е противоконституционно", а освен това сигнализира, че в Народното събрание има становище от заинтересовани от тези промени лица, които имат критики.