Двигател на ръста ще бъдат услугите "triple-play" (или тройна услуга), които съчетава телефония, интернет и телевизия. Анализаторите са убедени, че с развитието на процеса неизбежно ще намаляват и цените на абонаментните такси в резултат на изострената конкуренция.

През миналата година в света е имало 422 милиона потребители на широколентов достъп, което е с 8% повече, отколкото през 2008 г. Около 65% от абонатите се включват към мрежата през DSL, една четвърт ползват кабелни модеми, а 10% разчитат на оптични връзки. Най-бързо се разпространяват абонатите, именно на оптичните линии. Броят на абонатите на тази услуга се очаква да нарасне от 44 до 106 милиона за пет години, прогнозира ABI Research.

Миналият месец, бе публикуван и доклада на анализаторската компания CCS Insight. Независимо от различията между петте ключови пазара в Европа, според тях общият "знаменател" за всички е огромният скок, подкрепен от внедряването на нови мобилни технологиите с почти неограничени възможности. Европейският пазар на мобилни широколентови услуги ще се удвои до 2011 г. както по отношение на броя абонати, така и на генерираните от тях приходи, според CCS Insight, цитиран от IDG BG.

Общият брой мобилни ШЛ абонати на основните европейски пазари ще нарасне от 22 млн. в края на 2009 г. до над 43 млн. през 2011 г. Същевременно постъпленията от мобилен широколентов достъп ще скочат от малко под €6 млрд. през 2009 г. до над €11 млрд. през 2011 г.