Това съобщи началникът на Транспортната полиция в Пловдив Кръстю Кънчев пред БТА по повод инцидента, който стана в понеделник вечерта. Той уточни, че е образувано дознание за разследване на причините, довели до пожара. Влакът е стар, производен е през 1976 г. и това е допустимо, коментира Кънчев.
Всичко във влака Пловдив-София е изгоряло и ще бъде трудно да се намерят някакви доказателства за пожара, заяви пък Гено Генов, директор „Безопасност, контрол и вътрешна сигурност” в БДЖ, цитиран от Фокус. Според него при всички случаи ще трябва да се извърши пожаро-техническа експертиза, каквато беше направена на влака София–Кардам, в който загинаха 9 души. По думите му обаче не трябвало да се прави паралел между двата инцидента.
Генов уточни, че изгорелите вагони са два - първият и вторият, като пожарът е възникнал в шкаф номер 11 на втория. Това сочи в показанията си персоналът на влака, в чийто шкаф има електрически кабели под напрежение. Служителите са предприели опити да изгасят огъня с наличните пожарогасители, но след като не са успели, са започнали веднага евакуация на пътниците, каза още Генов.
Не са ясни причините за пожара, призна изпълнителният директор на БДЖ Христо Монов, цитиран от Дарик рано сутринта.
„В тези влакове има по шест пожарогасителя. Информацията, която имаме от локомотивната бригада, е, че са използвани три, но с тях не са успели да потушат пожара”, каза Монов.
Ръководството на БДЖ ще даде по-късно днес повече информация за пожара във влака Пловдив-София, съобщиха от дружеството.
Дознатели, следовател на Националната следствена служба, в присъствието на прокурор, както и експерти на противопожарната охрана започват втори оглед на изгорелите снощи вагони.
Движението на влаковете в участъка между Пловдив и Тодор Каблешков ще бъде временно преустановено до 12.30 ч., съобщиха от БДЖ.
Вижте снимки на горящия влак