Преди два дни, по повод критики от левицата за състоянието на железниците, Московски коментира, че тежкото им състояние се дължи на управлението на партията. ГЕРБ заварили 850 млн. лева необслужвани дългове при първия си мандат, а към момента спели да ги сведат до 392 млн.

По този повод бившият изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ" Християн Кръстев излезе с позиция, разпространена от БСП-София. В нея се казва:

"Поразителна е лекотата, с която министърът на транспорта Ивайло Московски разпространява лъжи за БДЖ. Пълна лъжа е, че БСП са трупали задължения на БДЖ, а ГЕРБ били започнали да ги изплащат. Вярна е само сумата от 850 млн. задължения. Но те са от 2003 година, когато при управлението на Симеон Сакскобургготски са купени дизеловите и електрическите мотриси "Сименс". Тези влакове до ден-днешен са в движение и благодарение на тях пътнически превози в БДЖ съществуват.

Дългът за тези мотриси беше редовно разплащан до 2009 година. С идването на първото правителство на ГЕРБ тогавашният финансов министър Симеон Дянков разпореди повече да не се изплащат. И така в рамките на две години и половина бяха натрупани наказателни лихви в размер на 33 млн. След падането на правителството "Борисов-1", служебното правителство, а после и това на Пламен Орешарски започнаха отново да погасяват задълженията. В рамките на една година бяха изплатени 150 милиона от дълговете към банките. И в средата на 2014 година задълженията бяха намалени до 550 милиона".

Кръстев оспори и твърдението на Московски, че при управлението на БСП са били издадени много лицензи на частни превозвачи.

"След влизането на България в ЕС бяха издадени два такива лиценза – на една румънска фирма, регистрирана у нас, и на една 100% българска компания, базирана в Русе. И двете и в момента работят и може би от всички частни превозвачи, те са най-добрите. А само по време на второто управление на ГЕРБ са издадени 4 такива лиценза. Първият дори беше издаден 10 дни след встъпването в длъжност на самия Московски. Чудя се дали това скоростно издаване на лиценза не беше причина за парламентарната подкрепа, която ГЕРБ получи от групата на Ковачки?

Вторият лиценз получи една много голяма автомобилна компания, чиито офиси са в Пловдив. Тази фирма наистина инвестира много средства, купиха нови локомотиви от Германия, поръчаха си и вагони в България, които вече работят.

За мен неясно защо лиценз получи и ТЕЦ "Марица изток 2". Те возят само въглища до самите ТЕЦ-ове.

Четвъртата компания, взела лиценз с подписа на министър Московски, е на братя Домусчиеви. Базирана е в Бургас. Работи вече на цялата територия на България и масово БДЖ прехвърля дейността си на нея", заяви още Християн Кръстев.  

Ето какво отговори задочно Ивайло Московски във Фейсбук:

"В последно време темата за БДЖ се превърна в инструмент за политически нападки и откровени лъжи от страна на опозицията. За съжаление, колегите от левицата за пореден път доказват явната си незаинтересованост от състоянието на българските железници. Днес бивши директори на БДЖ си позволиха да цитират данни, които са в крещящо противоречие с реалността. Именно в интерес на истината си позволявам да опровергая неверните данни , които явно целят заблуждаване на обществото за тежките грехове, които БСП носят към дружеството:

Твърденията, че правителството на ГЕРБ е спряло да обслужва дълговете за БДЖ, са една голяма лъжа. Фактологията е следната - през 2002 година задълженията на БДЖ са 196 милиона лева, в края на 2005 година те са в размер на 417 милиона лева, а през 2009 г. дълговете на дружеството скачат на 850 милиона лева! Истина е единствено, че до 2009 година правителството на Тройната коалиция изплаща старите дългове, взети за закупуването на мотрисите „Сименс“- влакове, които са закупени без никакво обсъждане, нито на ниво правителство, нито на обществено такова.

Угодно обаче е премълчан фактът, че обслужването на старите дългове става с тегленето на нов заем, отново без питането на когото и да е. Вместо да започнат реформи и погасяване на задълженията, старите задължения се рефинансират с нови. Симеон Дянков не е спирал нищо, просто нямаше банка в България и в света, която да даде повече кредит на БДЖ без държавна гаранция.

От началото на 2010 година до момента намалихме дълговете на дружеството до 393 милиона лв. Позволявам си да кажа за пореден път, че няма друга партия като БСП, която да е съсипала повече БДЖ, и не само. Да си припомним кражбата за 30 милиона лева на рециклираните вагони, които и до момента стоят в Унгария. Да си припомним и бившия шеф на БДЖ, обвинен за нанасяне на тежки щети на дружеството, известният социалист Христо Монов.

А на нападките, че защитавам нечии чужди интереси, ще отговоря така- приватизацията на половината ТЕЦ- ове и Топлофикации в държавата, както и на Българския морски флот, се случва именно по време на управление на социалистите".