Близо 40 милиона японци консумират кисело мляко, е посочил посланикът.
"Ел Би булгарикум" ЕАД, единствената държавна фирма в млекопреработвателния сектор, която държи оригиналната закваска за българско кисело мляко, и японската компания "Мейджи Деъриз" работят успешно по три лицензионни договора за развитие на производството на млечни продукти на база млечно кисели бактерии. Между двете фирми е подписано и споразумение за сътрудничество във връзка с наименованието "България" на киселото мляко в азиатския регион.
В момента се прави опит пазарът на българското кисело мляко да се разшири и в други страни от Азия, е посочил посланикът. Той е допълнил, че България е известна и с розовото си масло в Япония. Износът на този български продукт значително нараства през последните години. Японският посланик е казал, че България е интересен вносител на хранителни продукти, защото са качествени, вкусни и екологично чисти. Можете да разширите износа на плодове, зеленчуци, свинско и пилешко месо, както и на български вина за японския пазар, е обяснил посланикът.
Министър Найденов е посочил, че България има изключително голям потенциал за производство на качествени и вкусни храни, но в последните години не е използван.
"Страната ни се превърна в нетен вносител на храни заради лошото управление. Новото правителство има желанието и волята това да се промени", е отбелязал министърът.
Той е допълнил, че освен киселото мляко и розовото масло, атрактивен продукт за японския пазар може да бъде и българското саламурено сирене.
По време на срещата Мирослав Найденов е запознал посланика с приоритетите на новото правителство, като е посочил, че основните са борбата срещу корупцията и максималното усвояване на европейските средства в условията на финансова криза. От своя страна посланик Такеда е пожелал успех в реализирането на управленската програма.