Преди 12 години тя наема от столична община дискотека “Спартакус“ в подлеза срещу Софийския университет срещу 3300 долара за 10 години и 30-годишно право на строеж.
Договорите за ползване на подлеза при СУ предизвикаха големи скандали заради сериозните обезщетения, изплащани за затворените търговски обекти покрай строежа на метрото. Обезщетенията, които фирма “Метрополитен“ плащаше месечно за неизползваното от фирмата право на строеж на мястото на киното, възлизаха на 46 000 лв. Според информация на “Дневник“ от края на м.г. на фирмата са били приведени близо 1.9 млн. лв. Младежката кооперация “Ялта“ според публикации се счита за близка до областния управител Тодор Модев, тя успя да вземе и градинката пред хотел “Рила“. В подлеза ще бъдат изградени голяма университетска книжарница и магазин “Билла“. Книжарницата ще бъде на мястото на бившата дискотека “Спартакус“, като общината е успяла да убеди собственика - кооперация “Ялта“, да се откаже да ползва обекта.
Подлезът ще приюти и дългоочаквания културно-информационен център на София. Това се разбра на заседание на бюджетната комисия в СО.
Комисията одобри предложението на главния архитект на София Петър Диков книжарницата да бъде предоставена безвъзмездно за 10 г. за управление на Софийския университет. Тя ще бъде с обща площ от 550 кв.м, на мястото на “Спартакус“, обясни Диков. До това решение се е стигнало, след като “Ялта“ е склонила да не ползва обекта още 4 години. Времето, в което обектът не е работил заради строежа на метрото,не се отчита и така собствениците имаха право да го стопанисват още.
“Успяхме да постигнем договорка “Ялта“ да получи право върху 45 кв.м за помещение за ксерокс услуги“, обясни Диков. “Ялта“ ще печели допълнително и покрай втория си договор от 1997 г. в подлеза - за купено право на строеж за общо 30 години. Така на мястото на киното и козметичните центрове ще бъде изграден магазин “Билла“. Такова искане вече е получено в архитектурната дирекция.
Конкурси за рекламата в подлезите на метрото ще обяви Столичната община, реши още комисията. Съоръженията ще бъдат отдадени под наем за 3 години, като кандидатите ще се съревновават по четири различни позиции - за бордове по стените, за едностенни светещи кутии, за двустранни светещи кутии, за щендери. За всяка от тези позиции ще има избран един изпълнител, който ще отговаря за съответния вид рекламно съоръжение на всички метростанции, обясни шефът на “Метрополитен“ Стоян Братоев.
Предложените начални цени са съответно 10, 12, 17 и 46 евро на кв.м на месец, но прагът вероятно ще бъде завишен с 10%. Постъпленията от тази реклама ще постъпват в общината, защото площите са публични, метрополитенът ще прибира само постъпленията от рекламата в самите метровагони, за която също ще има конкурс. Конкурс ще има и за наемане за 2 години на търговски обекти към метрополитена.