Терористите носочват мерника си към хотели
Терористите насочват мерника си към хотели и други лесни за поразяване цели със засилването на мерките за сигурност във военните и правителствените обекти, става ясно от проучване на агенция "Стратфор", цитирано от Асошиейтед прес.
Това обаче не означава, че те не са опасни "особено ако се опитват да докажат на какво са способни, или ако са в състояние да се свържат с някого, който притежава високи тактически умения", пише в доклада.
Според Стратфор броят на нападенията срещу хотели се е увеличил над два пъти след атентатите от 11 септември 2001 г. в сравнение с осемте години преди това. Броят на ранените и убитите при такива нападения се е увеличил шест пъти за същия период. Хотелите са идеалните "лесни" мишени за ислямските екстремисти - те предлагат фиксирано местоположение, интензивно движение на хора и слаби мерки за сигурност. Освен това те привличат много западняци, което дава възможност на терористите да убият или ранят много от тях в едно нападение. Въпреки че охраната на хотелите се старае да наблюдава подозрителните хора и дейности, екстремистите знаят как да заобиколят тези мерки - те се регистрират като гости на хотела.
Като пример в доклада се посочват двете самоубийствени нападения срещу хотелите "Мариот" и "Риц-Карлтън" в Джакарта на 17 юли, чиито извършители се бяха регистрирали в тях два дни по-рано.
От гледна точка на терористите недостатъкът на ударите срещу подобни "меки" цели е, че те не им дават толкова "политически и идеологически дивиденти", колкото нападенията срещу по-добре охранявани "твърди" цели като правителствени сгради и военни обекти.
Въпреки зачестилите атентати срещу хотели, много собственици и управители изпитват нежелание да засилват мерките за сигурност в сградите, тъй като това затруднява работата и причинява неудобство на гостите. Тази нагласа обаче може би ще трябва да се промени, отбелязва АП. Един от прокурорите, представляващи жертвите на атентат в хотел от 2004 г., изисква от собственика да поеме отговорността за сигурността и собствеността на гостите.