БГНЕС
Слагат оценки и за поведение в клас
Смятам, че трябва да бъде въведена оценка за поведение, заяви министърът на образованието и науката Даниел Вълчев.
Един от най-големите въпроси на българското училище е липсата на дисциплина и ред, подчерта просветният министър след приключване на "заседанието на политическия кабинет”, в който участваха 28 ученици, предаде БГНЕС. То се проведе по повод деня на ученическото самоуправление.
Въвеждането на оценка за поведение ще бъде уредено с новата Наредба за образованието. Това е нещо, което ние вече обсъждаме, каза Вълчев. Според него обаче налагането на глоби за лошо поведение е много спорно. Ученик, който системно има лоши прояви, трябва да бъде санкциониран по някакъв начин, но имам известни колебания по това как точно да бъдат описани последиците от намалената оценка за поведение, коментира министърът.
Децата питаха за какво ще служи тази оценка. Това означава ли, че ако имаш шестица по математика, ако имаш лошо поведение, ще ти пишем петица? Трябва ли да има връзка между успех и поведение, защото ако няма – нищо не ще се промени. На следващото място трябва да си даваме сметка, че ако санкцията не засегне някого по чувствителен начин, няма да има ефект, коментира Вълчев.
Просветният министър изтъкна, че трябва да се обсъди още веднъж и минимума на отсъствията. Независимо дали отсъствията са извинени или не – ако ти не си проследил поне 70% от занятията по учебния предмет, няма да говорим за каквато и да е оценка, посочи Вълчев.
По-рано, по време на дебатите, учениците, които "заседаваха" в просветното министерство не можаха да стигнат до едно мнение да има ли оценка за поведение. Според някои тя може да стресне само децата в началния курс. Други споделиха, че има добри резултати от санкционирането на провинили се ученици с обществено полезен труд. Третипък смятат, че ако педагогическите съвети си гледат работата, няма да има нужда от такива оценки. Бяха изказани и мнения за това, че преместването от едно училище в друго не е наказание, а санкцията – обществено полезен труд ще върне учениците във времето на тоталитаризма. Идеята за обществено полезния труд като бърсане на книги в библиотеката, не връща училищата в тоталитаритаризма, бе мнението на Вълчев.
Въвеждането на оценка за поведение ще бъде уредено с новата Наредба за образованието. Това е нещо, което ние вече обсъждаме, каза Вълчев. Според него обаче налагането на глоби за лошо поведение е много спорно. Ученик, който системно има лоши прояви, трябва да бъде санкциониран по някакъв начин, но имам известни колебания по това как точно да бъдат описани последиците от намалената оценка за поведение, коментира министърът.
Децата питаха за какво ще служи тази оценка. Това означава ли, че ако имаш шестица по математика, ако имаш лошо поведение, ще ти пишем петица? Трябва ли да има връзка между успех и поведение, защото ако няма – нищо не ще се промени. На следващото място трябва да си даваме сметка, че ако санкцията не засегне някого по чувствителен начин, няма да има ефект, коментира Вълчев.
Просветният министър изтъкна, че трябва да се обсъди още веднъж и минимума на отсъствията. Независимо дали отсъствията са извинени или не – ако ти не си проследил поне 70% от занятията по учебния предмет, няма да говорим за каквато и да е оценка, посочи Вълчев.
По-рано, по време на дебатите, учениците, които "заседаваха" в просветното министерство не можаха да стигнат до едно мнение да има ли оценка за поведение. Според някои тя може да стресне само децата в началния курс. Други споделиха, че има добри резултати от санкционирането на провинили се ученици с обществено полезен труд. Третипък смятат, че ако педагогическите съвети си гледат работата, няма да има нужда от такива оценки. Бяха изказани и мнения за това, че преместването от едно училище в друго не е наказание, а санкцията – обществено полезен труд ще върне учениците във времето на тоталитаризма. Идеята за обществено полезния труд като бърсане на книги в библиотеката, не връща училищата в тоталитаритаризма, бе мнението на Вълчев.