Пенсионерите се оплакаха пред медиите, че са били излъгани при подписване на договора, тъй като не гледали в уточненията по документите, предаде БНР. Жена се оказала, без да разбере със седем договора.

Жалби има и от некоректното поведение от служителите на мобилните оператори. "Поисках да ми въведат безплатните номера в телефона, тъй като не виждам добре, а след месец получих сметка от 260 лв., като ми обясниха, че просто не са го свършили, когато е трябвало", разказа възрастна жена.
На потребител пък му начислявали пари за интернет, но нямал връзка с месеци.

71 сигнала са обработени към 11 ч., каза следобед на пресконференция председателят на комисията Дамян Лазаров, предаде „Фокус”. Част от жалбите са за преносимостта на номерата. Повече от половината от всички жалби са за  договорите - клаузи за автоматично подновяване на догорите, подвеждащи договори, подвеждащи обещания. Лазаров добави, че няколко сигнала са за надписани сметки.

„Сигналите се обработват относително бавно. Ще продължим работата до края на деня и най-вероятно ще поканим мобилните оператори, ако са съгласни, да продължим тази практика и занапред”, каза той.

През последните няколко месеца има ръст на жалбите в КЗП, свързани с мобилните оператори, обясни по-рано Лазаров, цитиран от БТА.
Повече от половината от всички жалби, получени за месец в комисията, са с оплаквания от телекомуникационните услуги, а за първите два месеца техният брой е над 1500.
През миналата година в комисията постъпили 12 000 оплаквания от услуги от всички пазарни сфери, а месечно броят им е около 1000.
Оплакванията за мобилните оператори по брой през миналата година се нареждат след първата десетка жалби, подредена по различните групи стоки и услуги, обясни Лазаров.

Лазаров каза, че приемната е последната форма за опит за саморегулация в бранша. Ако не се постигнат желаните резултати, ще да се търсят други начини за решаване на проблемите. От КЗП смятат, че трябва да има сериозни законодателни промени при санкциите и в частност в Закона за електронните съобщения.
Сред възможните решения била санкция при изтичане на определен срок от време, в който потребителят има право да пренесе своя номер от един оператор към друг, но това не е било осъществено.

Приемната е в сградата на КЗП на пл. „Славейков” 4А, ет. 3 и ще работи до 16 ч. В нея, освен представители на Комисията за защита на потребителите, има експерти от комисиите за регулиране на съобщенията, за защита на личните данни и на трите мобилни оператора. Приемни ще бъдат открити в Пловдив, Варна, Бургас, Враца и други градове.

Последна актуализация в 15.00 ч.