Системата на оценяване в училище в България е доста архаична и се нуждае от модернизация, заяви Игнатов след участието си в петата национална конференция "Училището - желана територия на ученика", предаде БТА.
Пледирам за едно многокомпонентно оценяване на учениците, посочи той.

Министърът уточни, че традиционно засега не се виждат никакви основания за промяна на шестобалната система на оценяване, но може да се промени диалогът с учениците. Те трябва ясно да знаят още в началото на учебната година, на срока, какво се изисква от тях по всеки предмет и какво тези изисквания ще им донесат за формирането на крайната им оценка, каза  Игнатов.

Пледираме за интерактивно оценяване в училище и то не може да се осъществи само чрез изпитване на научен урок, а могат да бъдат изпълнявани и много други задачи, които да докажат подготвеността на учениците, заяви още образователният министър.
Той даде пример как може да се осъществи тази "модерна, прозрачна пътека за оценяване". Например, за да се приключи добре учебният срок по даден предмет, учениците да изпълнят различни задачи. Освен изпитването, например, четири пъти по предмет, ако това са ученици от 8-ми до 12-ти клас, да има изисквания да напишат дадена работа, да подготвят презентация или да заведат своите съученици на посещение в музей и там сами да им разкажат за експозициите. По този начин голяма част от активността в училище "пада върху самите ученици", обясни Игнатов. Той добави, че зазубрянето не дава добри резултати в училище.

Попитан дали ще се премахне формалното изискване за минимален брой оценки за срока по част от предметите, министърът каза, че това изискване трябва да се преосмисли, но не и да се отказваме от него.

По-рано днес Сергей Игнатов заяви по БНТ, че задължителната предучилищна подготовка може да обхване децата още от 4-годишна възраст.