Готвят нови правила за оценка в клас

Министърът на образованието Сергей Игнатов предвижда нови правила при оформянето на крайната оценка на ученика по различните предмети.

Обратно в новината

Коментари - Готвят нови правила за оценка в клас | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Хм... Идеята за рефератите и презентациите е страхотна... На места даже и се прилага вече!.... Музеи - супер! За" съм!... А ако Министерството на Образованието почне да отпуска пари и за модернизиране и обогатяване на материалната база на професионалните и профилираните гимназии ще е направо идеално, а не само училищата да кандидатствуват по някакви проекти, които я спечелят, я не!!! А пък и ако учебниците почнат да се обновяват и да се пишат на разбираем за децата български, т.е. да разбират какво пише в тях ще е супер!!! А ако се вдигнат заплатите на даскалите, така че да идват с поне малко желание и удоволствие на работа... би било прекрасно!... Ех мечти, мечти... Децата от 4 год. на предучилищна... Евала! То милото още не може да говори, ще го учат да пише и да смята! Или като американчетата - от 4 до 7 г. ги учат да пеят химна, да се бият в гърдите и да казват: Аз съм американец! Аз съм най-умният, най-добрият, най-великият, мозъкът и двигателят на света..." и резултатът е - затъпяваща нация!... Как така ще е задължителна предучилищнота подготовка от 4-годишна възраст?! Това, дето Фандъкова го въведе - от 5 год., също е престъпно! Оставете децата да си поживеят, мръсни експлоататори! Цял живот после ще ги мачкате, оставете им малко свобода като деца поне! И какво е това вживяване, какви са тия надпревари, каква е тая конкуренция?! Природата е дала място под слънцето за всеки, стига истерия, стига мании и сблъсъци! Не само във Франция, а навсякъде по цивилизования свят е така. До предучилищна възраст възпитание, след това отговорности... а не като в България - до 35 при мама и тати, и те като предадат Богу дух - Олеле мале! Къде попаднах?! Върнете ме на Земята!... В коя друга европейска държава се изпитва по този начин?" Във почти всяка, освен в България! Като дойдохме преди години да следваме в Германия, ние бяхме единствените, който гледахме като туземци, когато още от първия час трябваше да държим реферат и да направим презентация. Тук тези неща се учат още в училище! Да не говорим за хилядите работни групи и кръжоци, в които учениците вършат работата на учителите"... В Испания също обучението чрез презентации и др. е факт и не се нарича "вършене от ученици на работата на учителя", а интерактивно обучение"!... Във Франция се изпитва така. Моделът с презентациите и реалното вкарване на учениците в учебния процес, отдавайки им сериозна доза отговорност и съпричастност спрямо предметите, които изучават, е доказал многократно своята ефективност!... А в коя държава не се изпитва така?!? Поинтересувайте се и ще разберете!!! Още колко поколения неграмотни, малоумни и арогантни деца, от които няма да стават и чистачи, трябва да отгледаме, за да се разбере, че не мама и тати, които я са учили, я не, а ПЕДАГОЗИ трябва да се занимават с децата и от тях да стават ХОРА, а не БОКЛУЦИ!!! Какво налага учениците от 2-ри до 4-ти клас да бъдат оценявани по шестобална система. Не се ли замисляте, че се травмира и без това крехката психика на децата?! Не е ли по добре да бъдат стимулирани с "Браво" и "Отлично"? Много им е крехка психиката!... Да... Нищо, че се бият всяко междучасие в коридорите, пушат от 3-ти клас, пият, друсат се и водят полов живот от 6-ти - 7-ми клас, а пък в горните класове вече почват да забравят къде им се намира училището!... Основните недостатъци са ниските учителски заплати, големите права" на учениците и потъпканото учителско съсловие! Учителят и задника да си одере от качествено преподаване, по-висока заплата няма да получи!... Кога ще започнат да учат децата да мислят?! Зубренето е постигане на рафинирана простотия, на всичкото отгоре замаскирана със самочувствието от отлични знания! България е пълна със зубъри, които не мислят! На тях дължим простотиите, които стават в държавата ни! Искаме оценка на изобретателността, на обобщението, на материала, на интелектуалното творчество!!! На позитивизма!!! На културата и етиката!!! Не случайно един виден педагог (мисля, че беше Песталоци) е писал Ученикът не е бъчва, която трябва да се напълни, а факел, който трявва да се запали!. А що се отнася до зубренето, или кълването, доказано е, че при механичното запомняне след една седмица остават не повече от 25%! И не напразно се казва, че най-голямата награда за един учител са учениците му, които са го надминали! Доказано е също, че мозъкът на един шестокласник е в състояние да възприеме основите на Теорията на относителността на Алберт Айнщайн! И да не забравяме, че откривателят на електрона Джозеф Джон Томсън, известен като Джи-Джи, е станал студент на 14-годишна възраст!

Хм... Идеята за рефератите и презентациите е страхотна... На места даже и се прилага вече.... Музеи ала-бала - супер! "За" съм.... А ако Министерство на Образованието почне да отпуска пари и за модернизиране и обогатяване на материалната база на Професионалните и Профилираните гимназии ЩЕ Е НАПРАВО ИДЕАЛНО, а не само училищата да кандидатстват по някакви проекти, които я спечелят, я не!!! А пък и ако учебниците почнат да се обновяват и да се пишат на разбираем за децата български т. е. да разбират какво пише в тях ще е супер!! А ако се вдигнат заплатите на даскалите, така, че да идват с поне малко желание и удоволствие на работа... би било прекрасно..... Ееееех мечти, мечти.......... Децата от 4г. на предучилищна.. ЕВАЛА! То милото още не може да говори, ще го учат да пише и да смята! Ха-ха-ха-ха-ха...... Или като американчетата - от 4 до 7г. ги учат да пеят химна, да се бият в гърдите и да казват: "Аз съм американец! Аз съм най-умния, най-добрия, най-великия, мозъка и двигателя на света..." и резултата е затъпяваща нация........................... ХОРА, НЕ СЕ ПРИТЕСНЯВАЙТЕ! ОБРАЗОВАТЕЛНАТА НИ СИСТЕМА ОТДАВНА Е ПОЛЕ ЗА ИЗЯВА НА ВСЯКАКВИ ПСИХОПАТИ-"НОВАТОРИ" И "ПРОФЕСОРИ"!!! КАТО СИ ГО ИЗБРАХТЕ, ЩЕ СИ ГО ИЗТЪРПИТЕ!!! НЯМА КЪДЕ ДА ХОДИТЕ!

Аре и тоя министър се оказа фашага. Как така ще е задължителна предучилищнота подготовка от 4 годишна възраст ?! Това дето Фандъкова го въведе от 5 също е престъпно. Оставете децата да си поживеят, мръсни експлоататори ! Цял живот после ще ги мачкате, оставете им малко свобода като деца поне ! И какво е това вживяване, какви са тия надпревари, каква е тая конкуренция ?! Природата е дала място под слънцето за всеки, стига истерия, стига мании и сблъсъци !

Кога ще започнат да учат децата да МИСЛЯТ?! Зубренето е постигане на рафинирана простотия, на всичкото отгоре замаскирана със самочувствието от отлични знания. България е пълна със зубъри, които не мислят! На тях дължим простотиите, които стават в държавата ни! Освен това е доказано, че след една седмица от механически запомненото (назубреното) остават не повече от 25%! Един пример от живота на бащата на ядрената физика Ернст Резерфорд. Той имал един сътрудник, който искал да мине за много работлив. Отива Резерфод рано сутринта в лабораторията - човекът там! Какво правите? Работя! Отива на обед - същото. Отива посред нощ - пак същото! Сътрудникът смятал, че Резерфорд ще го похвали, защото е много работлив!... Резерфорд само се намръщил и казал: Слушайте, колега, а кога МИСЛИТЕ?! Коментарите са излишни!!! Не случайно се казва, че най-голямата награда за един учител са учениците му, които са го надминали! За да си истински учител, трябва не само образование, а и ПРИЗВАНИЕ! Как ще се оценява интелектът на децата от учители, влезли с тройка във ВУЗ, само и само за да завършат някакво висше образование, без капка призвание?!

Вина за ниската квалификация на учителите имат и ВУЗовете, нали? Студентите може и да са показали слаби резултати на приемните изпити, но това с какви знания завършват висшето училище зависи от това какво и как са им преподавали там.

На 4 години в училище.КОЙ ПЕДИАТЪР ЩЕ ВИ ГО ПОЗВОЛИ ГДА ЕКСПЕРТИ.КОЙ РОДИТЕЛ ЩЕ Е ТОЛКОВА ЛУД ДАГО ПУСНЕ САМО ТОЛКОВА МАЛКО.ВАШИЯТ МИНИСТЪР И АНТУРАЖ СТЕ ГОТОВИ ЗА ПСИХИЯТРИЯТА.

Нищо ново под слънцето, навремето деца в училища в България, не са ли подготвяли реферати, та дори лекции за ученици от своя клас по различни теми? В Русия винаги на матури по литература е имало 3 теми - 2 по учебния материал и една извън материала, трябва да си наистина ограничен за да не вземеш изпита.

Всички говорят за изпитване , матури и т.н. Никой не заговори за начина на учене , нови методики , курсове за родители , на които да се помага във взимането на решения с трудното за времената възпитание . Дърватава е пълна с овце , лошото е че ги водят овчари , селяни , тарикати на едро , за шепа народ , гнусните политици

Зав.отделение по акушерство и гинекология в провинцията взема 500 лв.- за какви 1500 лв. говорите?

Да заведат съучениците си в музей и да им разкажат за експонатите?! Каква е тая тъпня?! Те да не са екскурзоводи, бе? За

Ми да... Целта е ученикът "Х" да научи нещо, след което да научи и другарчетата си... Както едно време е било във Взаимоучителните училища... А даскалите ще имат само някакви формални задължения.....

Промените в сферата на образованието трявба да са навременни и продиктувани от практиката. Наистина шестобалната система не е най- прецизната за оценяване знанията и уменията на учениците- скалата е твърде малка. А що се отнася до работата в клас, е необходимо да се намали броят на децата- около 20-22. Сега се работи с 29-32 и това създава изклюбително неблагоприятна работна среда. Нама въздух, нама възможност за движение, за допърнителни материали. Базата е допотопна , с един компютър в учителската стая( та дори и във всяка класна стая) ново образование не се прави. А на всички недоволни от българските учители предлагам да ги заместят една седмица, пък после пак ще поговори...

Къде ги тези класове с по 30 ученика??? Стандарната бройка на ученици в клас е 26...... Наистина е трудно да се работи с много ученици, НО ако учителя има желание да се поинтересува за нещо ново, интересно и го представи по алтернативен начин... Защо пък да е трудно??? Цаката е да се привлече вниманието на учениците... Или да се всее страх и уважение още в началото...... А които не иска и не може да се занимава.... Значи си е сбъркал професията...... Бъркам ли някъде????????

Нека да дам един пример от Франция. Тук децата имат оценки от 3 годишна възраст. Не мисля, че по този начин се травмират, даже напротив! От малки се научават да приемат трудностите и неуспеха като двигателна сила да продължават напред и да работят над слабите си места. Разбира се в тази възраст изключително с помощ от страна на родителите си и разбирасе подкрепа. Само в България го има този манталитет - ако детето не е отличник е срам и позор за семейството. Колкото по-отрано се знаят слабите страни върху, които трябва да се работи по-задълбочено, толкова по-добре за детето. Затова и раното оценяване е нещо много полезно.

То голям мерак да хвърлите децата си в месомелачката от 3-годишни. Мале, мале, мале. Че що не ги пуснете от 6 месеца, тъкмо съвсем ще се изучат. То май простащината няма свършване.

това не е месомелачка, а реално преценяване не възможностите на детето. Не всяко дете е гении (колкото и да ни се иска) и колко по-отрано се научим да познаваме интересите и силните и слабите му страни, толкова по-отрано можем да го насочим към правилното училище и, съответно (по-късно),към правилната професия

Извинявай, но това не може да е вярно. Децата на тази възраст и идея си нямат какво е оценка, камо ли да знаят, какво означава да се провалиш на изпит.

Всичко е много гот, само дето на 3 години детето не може да си каже и името (като гледам как днес майките си възпитават децата... до 5 годишни с памперси, мърляви, мучащи понеже не могат да говорят.. в последствие невъзпитани арогантни младежи.. и накрая - завършен катил/неграмотна кифла.....)..... Нямам нищо против... Нека се учат на оцеляване.. Стига моето дете да не участва в цялата работа в България, а да е в някоя цивилизована страна.....

тук дойде една засукана мадама изучила се във фрвенско - ама много знае - "вервайте ми" -всичко декламира, идея си нема за кво й е. Хубавото е ,че ние "неуките българи" знаем как да се възползваме от информацията ))) нищо че за 1 път я чуваме...

Спрете идиотската феминизация в училищата и всичко ще си дойде на мястото-реда,дисциплината и високият успех сред учениците !

Феминизацията идва от ниското заплащане.

Една тук се пъни и "разсъждава " на тема образование !! Знае ли тя , а и министъра, че в професионалните гимназии и т.н. ученици не могат да четат и пишат?? Че ходят на училище , колкото да се видят с другите и от там - кафе, бира, дрога !!?? Плачевно е сэстоянието на образованието !! Не се заблуждавайте!! Това са утрешните безработни и проститутки !!

Че това е от интереса на децата и злобата на родителите против учителите- и така е навсякъде по училищата и не ще са бъдещи а са си проститутки и изнудвачи. Майка ми е с 35 г стаж и е направо разочарована от лошото поведение и пияните ученици налитащи на бой. Аз съм за много яко стягане в правилниците в училищата- като бях ученичка само за счупена брава ни караха целия клас да я платим а за неидване на училище 3 дни не се пускаше дадения екземпляр докато не дойде с двамата си родители. Пак се е пушило, пиело и имаше наркопласьори пред училищата но сега тези дейности са самите деца. Трябва да се обучат учителите да разпознават пиян (ако трябва с дрегер) и по очите като полицията в САЩ дали е употребявал дрога. А не да се примиряват с това защото родителите му щели да се оплачат че му се нарушават правата. Сега се сетих че ни бяха намалили поведението защото една учителка се беше оплакала че сме и сложили жаба с чантата ( а сега не оставят нищо незаключено защото тарашат) и нямат уважение към никого.

Прав си, но не забравяй, че за това положение са виновни не учителите, а родителите, които не са научили чедата си на елементарна култура. Попитай ги тези "бъдещи проститутки" от какви семейства са и с какво се занимават родителите им. Тогава сам ще си отговориш защо те нищо и никого не зачитат, и защо им е все едно какво ще стане в училище. Това, което родителите на са могли да направят (т.е. да възпитат децата си) никой учител не може да го навакса.

виж сега -ти имаш идеално възпитано 4 г зверче - то отива в училище и разбира ,че добрите печелят винаги ,освен по новините в 8 .... не вийда грам переспектива ,ако е като другите поне няма да бъде бито от тях ... до тук с възпитанието. Само 1 реплика- в Канда например се опитват "да изловят" децата да правят нещо добре ,каквото и да е и да го наградят .... систеамта работи

Няма никакво значение кава ще бъде системата за изпитване, ако класните стаи продължават да са празни.

и как ще се оценява интелекта на децата от учители, влезли с тройка във ВУЗ, само и само да завършат някакво висше образование, без и капка призвание.Винаги в педагогиките се е влизало с най-ниския бал

Ми ще идеш ти, отличника и ще въздадеш мъдрост. Какво ти пречи! Нали си ни умник.

Един учител,който работи с най-скъпото -децата ни,трябва да получава колкото един лекар в отделение-1000-1500 лв.чисто.Сега,колкото и да се старае получава 500-600лв.на месец.Няма ли стимул,няма и качество.

Само да кажа, че в момента един лекар в отделение в провинцията взема на моменти по- малко от един учител.............

Да,основната е като на учител...НО...

Кога ще започнат да учат децата да мислят?! Зубренето е постигане на рафинирана простотия, на всичкото отгоре замаскирана със самочувствието от 'отлични' знания'. България е пълна със зубъри, които не мислят. На тях дължим простотиите, които се случват на държавата ни. Искам оценка на изобретателността, на обобщението наматериала, на интелектуалното творчество!!! На позитивизма!!! На културата и етиката!!!

Какво разбираш под изобретателност и интелектуално творчество в училище? Ако ставаше дума за научни работници щях да го разбера, но.....как би изглеждало да проявиш изобретателност в час по география, например?

Ниските учителски заплати,големите "права" на учениците и потъпканото учителско съсловие.Учителят и задника да си одере от качествено преподаване,по-висока заплата няма да получи...

Глупав коментар!Децата трябва да са активни и отворени към света . Предложенията са добри, но те и в момента се реализират от някои по-кадърни учители. Имам 3 деца и се възхищавам на много от учителите им, защото съумяват да ги научат на нещата, на които аз не мога !

Бих желала да знам, какво налага учениците от 2 до 4 клас да бъдат оценявани по шестобална система. Не се ли замисляте, че се травмира и без това крехката психика на децата. Не е ли по добре да бъдат стимулирани с "Браво" и "Отлично" ?????

Много им е крехка психиката.. Даааааааа.. Нищо, че се бият всяко междучасие в коридорите, пушат от 3-ти клас, пият, друсат и водят полов живот от 6-ти - 7-ми клас, а пък в горните класове вече почват да забравят къде им се намира училището.......

Искам да знам , защо децата трябва да вършат работата на учителите, които не спират да рекетират родителите!? В коя друга европейска държава се изпитва по този начин? Защо не промените закона,още от бебета да започнат да ходят на училище ,а??? Идиоти мръсни!!! ВЪЗМУТЕНА СЪМ ОТ ПРОСТОТИЯТА ВИ, НЯМАТЕ КАКВО ДА ДРЪНКАТЕ И СЪСИПВАТЕ ОБРАЗОВАНИЕТО НА ДЕЦАТА!

Във Франция се изпитва така. Моделът с презентациите и реалното вкарване на учениците в учебния процес, отдавайки им сериозна доза отговорност и съпричастност спрямо предметите, които изучават, е доказал многократно своята ефективност. Днес България отглежда тъпаци - факт. Тенденцията на всяко новозавършило момиче е "село-риалити шоу-плейбой-софия-син сити". Това са ценностите, които научават в училище. Пък ти обвинявай когото си искаш ...

Благодаря ти, бърмбър! Винаги съм си мислил, че няма нищо по-страшно от активната глупост. За съжаление ти си ярко доказателство затова. Тези били идиоти, другите - също. Само във Франция са генийте. Предполагам, че и ти си такъв, но не си оценен в БГ и сега си в страната, където образованието люпи мъдреци. Боже, колко мъка има по този свят!

В Испания също обучението чрез презентации и др. е факт и не се нарича "вършене от ученици на работата на учителя", а "интерактивно обучение".

"В коя друга европейска държава се изпитва по този начин? " Във почти всяка, освен в България. Като дойдох преди години да следвам в Германия,аз бях единственият който гледаше като туземец, когато още от първия час трябваше да държа реферат и да направя презентация. Тук тези неща се учат още в училище. Да не говорим за хилядите работни групи и кръжоци, в които учениците "вършат работата на учителите"

А в коя държава не се изпитва така??? Поинтересувай се и ще разбереш!! Още колко поколения неграмотни, малоумни арогантни деца, от които няма да стават и чистачи трябва да отгледаме, за да се разбере, че не мама и тати, които я са учили, я не, а педагози!!! трябва да се занимават с децата и от тях да стават ХОРА, а не БОКЛУЦИ!!!!!!!!!!