Върховният касационен съд потвърди присъдата от 5 години "лишаване от свобода" на помощник-машиниста Христо Тиляшев за катастрофата на гара Калояновец през 2014 г. Той получи и 8-годишна забрана да упражнява професията. Решението на върховните магистрати е взето на 22 май. 

Тежкият жп инцидент стана на 12 юли 2014 г. Тогава бързият влак №8601 София-Варна дерайлира в района на жп гара Калояновец. Четирима от пътниците бяха с по-тежки наранявания, а машинистът - 38-годишният Венко Тодоров, загина на място. Вторият машинист - 42-годишният Христо Тиляшев, за когото се оказа, че е управлявал композицията, също бе ранен. Той стана и единственият обвиняем по делото.

През 2016 г. Окръжният съд в Стара Загора осъди Тиляшев на 8,5 години затвор, но присъдата бе отменена от апелативните магистрати в Пловдив и делото бе върнато за ново разглеждане в Стара Загора. При второто разглеждане друг състав на Окръжния съд постанови 6 години затвор. Преди година Апелативният съд намали наказанието на машиниста на 5 години лишаване от свобода, тъй като не е осъждан, има добри характеристични данни и е преминал на работа в поделение за пътнически превози няколко седмици преди инцидента

Според Върховния касационен съд, въззивната инстанция правомерно е отхвърлила възможността катастрофата да е възникнала поради неизправности в железния път. Апелативните магистрати са обсъдили подробно и версията инцидентът да се дължи на неправилни действия на ръководител движение на гара Калояновец и с основание не са я приели. В решението си те посочват, че въз основа на правилно установените факти Пловдивският апелативен съд е приложил разпоредбите на закона по единствения възможен юридически точен начин.

Върховният съд е приел, че е направена качествена съпоставка на обстоятелствата, които са свързани със справедливото определяне на наказанието. Отчетени са тежестта на допуснатите от подсъдимия нарушения на правилата за движение на влаковете. Преценен е и фактът, че той е бил в процес на въвеждане в работата на локомотивен машинист в пътнически влак, която позиция е заел само няколко дни преди датата на инцидента.

Решението на ВКС е окончателно и не подлежи на обжалване и протест.