Британските вестници "Таймс" и "Сънди таймс" излизат от юни с нови уебсайтове, за които потребителите ще трябва да плащат абонаментна такса - новост във вестникарската индустрия, предаде ДПА.

Идеята, онлайн съдържанието да се плаща, започна да се дискутира още през август 2009 г. Зад нея стои медийния магнат Рупърт Мърдок, който е собственик на двете издания, както и на "Сън" и "Нюз ъв дъ уърлд" във Великобритания. Компанията "Нюз интернешънъл" на Мърдок притежава също "Уол стрийт джърнъл" в САЩ, където вече са въведени абонаментни такси и американското издание се определя, като един от най-добрите - с над 400 000 електронни клиенти.

Решението за британските издания влиза в сила на 1 юни и ще бъде внимателно следено от други вестници в страната. На онлайн читателите ще бъде предложен едноседмичен платен достъп до двете издания за 2 лири (2,86 долара), а еднодневният достъп ще е на цена от 1 лира. Абонати за печатните издания ще имат безплатен онлайн достъп. Цената за международни абонати е 2 долара на ден и 4 долара на седмица. Другите два вестника, "Сън" и "Нюз ъв дъ уърлд" ще станат платени по-късно.

Според неотдавнашни данни "Таймс" и "Сънди таймс" са посещавани от 1,2 милиона интернет потребители на ден.  От 1 юни двата вестника, които досега бяха на един адрес, ще бъдат достъпни на две отделни интернет страници: thetimes.co.uk и sundaytimes.co.uk.