По разчети на метрополитена след пускането на метрото от плодащ "Св. Неделя" до стадион "Юнак"  броят на пътуващите с подземната железница ще стане около 160 000 на ден, а за три години ще достигне 200 000 души. Така метрото ще поеме около 15% от пътуванията с градски транспорт. Във връзка с откриването на новите метростанции скоро ще бъдат променени и някои от маршрутите на столичния градски транспорт, така че да бъдат оптимизирани транспортните връзки, изтъкна Герджиков пред БНТ, предаде БГНЕС. Той обясни и планираните проекти, които предвиждат освен изграждане на вътрешно-квартален транспорт, да се изградят и големи буферни паркинги, за да може влизащите в София да оставят автомобилите си на паркинг. Цената на паркинга ще бъде на цената на билет за градския транспорт. Такъв паркинг е предвиден на Ломско шосе. След като осигурим условията за удобно паркиране, може да мислим за освобождаването на центъра на София от коли, каза той.
 До 2012 г. той ще получи още едно разширение на метрото - с  две нови станции от Младост до експоцентъра на “Цариградско шосе”. Той изрази надежда до 2012 г., когато трябва да бъде открит вторият метродиаметър, 1/3 от столичани да се придвижват с метрото. Дотогава линията на метрото в София да бъде удължена и от ж.к. «Обеля” до хотел "Кемпински Зографски". Нашата амбиция, допълни още Герджиково, е да разширим метрото до централна гара и летището, изтъкна Герджиков. Вече планираме изграждането на третия метродиаметър. Голям част от строителните фирми в България нямат много ангажименти и те са готови да хвърлят голям човешки ресурс, за да изпълнят задачите в срок, заяви и.д кметът. Изграждането на втория метродиаметър се следи от близо, защото се финансира с европейски средства.
Освен метрото се обновя парка на автотранспорта, закупуват се нови 30 тролейбуса и нови 30 автобуса и се обновяват 18 трамвая. Сумата, която заделяме от бюджета на общината през тази година е 100 млн. лв., за да се обновява градския транспорт, каза той. Поставили сме си задача до 2011 г. да нямаме стари автобуси, тролеи и трамваи. Ще затегнем мерките и санкциите за тези, които паркират неправилно.
През октомври ще можем да започнем реализацията на пет надлеза.
Въпросът за кандидатурата ми за кмет на предстоящите избори за кмет на София в момента не стои и е на заден план. Надявам се новия кмет да запаси екипа, които работи в общината от няколко години.