ДПС единствено и само е фокусирано в защитата на един от своите депутати - Делян Пеевски. Всичките им коментари от парламентарната трибуна и медиите са, за да застанат в пълна защита на Пеевски, каза премиерът Кирил Петков от парламентарната трибуна.

Няма да спрем да ви занимаваме със законността и борбата с корупцията. ДПС ще защити всеки български гражданин, който е станал обект на вашата агресия и кална кампания, отговори му депутатът от ДПС Станислав Анастасов.

Министър-председателят влезе в спор в парламента с Анастасов за модернизацията на жп линията София - Драгоман - сръбска граница. От ДПС отправиха въпрос към премиера в рамките на парламентарния контрол, в който поискаха той да обясни пред депутатите защо има решение на Министерския съвет за сключване на договор за започване на работа по един от участъците, без да има одобрение от Европейската комисия.

Под въпроса са се подписали председателят на партията Мустафа Карадайъ и колегите му Делян Пеевски, Халил Летифов и Станислав Анастасов.

Обектът жп линия София - Драгоман е обект с национално значение. Обявен е за такъв с решение на Министерския съвет от 8 юли 2011 г., преди повече от десет години. Конкретният участък от вашето питане, Волуяк - Драгоман, е част от големия проект "Модернизация на жп линия София - Драгоман - сръбска граница", който е един от предварително дефинираните проекти на мрежата TINT и е част от националната жп мрежа на България. Осъществяването на този проект е от особено важно обществено значение, именно за това е приоритет на нашето правителство, обясни премиерът Петков от парламентарната трибуна.

Снимка: БТА

Той увери, че решението на Министерския съвет да даде разрешение на Министерството на транспорта и съобщенията, и Националната компания "Железопътна инфраструктура" да подпишат договор за финансиране на проекта, с отпусната финансова помощ в размер на 166,2 млн. лева, осигурени от Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 - 2020, е в съответствие на закона.

Всичките законови изисквания са спазени, посочи Кирил Петков.

Анастасов каза от трибуната, че има чувството, че кабинетът просто бърза да даде едни пари на някого, защото в условието за стартиране на проекта се казва, че ако евентуално Брюксел не го утвърди, парите ще се платят от държавния бюджет.

Снимка: БТА

ДПС отправиха питането си до премиера, защото медийни публикации свързват "Водстрой 98" с Делян Пеевски, за което движението категорично отрича каквито и да е връзки. ВДХ бе придобита от "Хидрострой" през 2016 г. Вторият лот от Петърч до Драгоман печели гръцката фирма "Терна", а стойността е 275 млн. лв. "Терна" е готова с техническия проект, чака разрешения за строеж. За лота от Волуяк до Петърч също има технически проект, който е в процес на одобрение и се очаква финално одобрение от Брюксел.