Вече имаме първите положителни оценки от бизнеса за цялостната стратегия на бранда, каза заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов. Той изрази надежда, че новата символика ще направи страната ни конкурентоспособна и разпознаваема сред чуждите туристи.
Проектът за изготвянето на туристическия бранд "България" струва 1 400 000 лв. По Оперативна програма „Регионално развитие” са отпуснати 2 800 000 лв. за изготвянето на туристическия бранд.
С въвеждането на новата бранд стратегия се очаква след 5 години броят на туристите, посетили страната ни, да се увеличи с 25%.

Има множество елементи в самото лого, които отразяват многоообразието от възможности на България в областта на туризма, заяви още Иво Маринов. Визуалните елементи на бранд "България" интегрират символите на слънце и цвете. Те са разположени в различни комбинации с други символи, представящи възможностите на страната ни като туристическа дестинация. Освен националното лого и слоган, са разработени и десет под-бранда за различните видове туризъм.

За избора на новото лого и слоган са направени проучвания сред български и чужди туроператори и туристи в 11 държави. Анализите на екипа показват, че 90 % от чужденците са удовлетворени от почивката си у нас, а 80 на сто отново биха посетили страната ни.

Новият туристически бранд "България" ще бъде представен през март 2013 г. на световното туристическо изложение ITB в Берлин. Домакините вече са изразили своята удовлетвореност от новата визия на бранда, като са я определили като "свежа и иновативна". След регистрация в платформа, която ще бъде пусната през март, всеки ще може да ползва логото и слоганите на бранда без ограничения.