Има проблем с пътя край Своге, защото рецептата не асфалта не е изпълнена както трябва. В участъка приетата рецептура не е изпълнена както трябва. Говорим за участък от 300 метра от пътя, не в целия участък от 700 метра. Едрата фракция не е била по рецептура. Това обяви пред Нова тв шефът на АПИ инж. Светослав Глосов.

"Пътищата се строят с асфалтови смеси с одобрени рецептури и съответните проби. Това, което се влага в пътя, се контролира от лаборатория. И преди ремонта и след това се взимат проби. Сигнали до АПИ ни накараха да вземем проби. В малък участък от пътя край Своге има проблем", обясни Глосов.

Той поясни, че цената на инертния материал, който се влага, е нещо относително. "Може да се направи грешка и при самата смес, като се вземе материал от друг силоз. В участъка приетата рецептура не е изпълнена както трябва", каза още той.

Глосов обърна внимание и на факта, че в участъка край Своге, в който стана трагедията с рейса и 17 човека загубиха живота си, масово се кара с по-висока скорост (ограничението е 40 км/час). "Автобуси и камиони минават бързо, а колите да не говорим", добави шефът на АПИ.

Относно обществената поръчка за коли за АПИ за 8 млн. лева, Глосов обяви, че всичко е минало по закон. Както е известно, министър Нанков спря поръчката. "Обществената поръчка е минала по реда. Може би грешка е, че не съгласувахме момента на обявяване на поръчката. Иначе агенцията има нужди от коли. Има нужда и от високопроходими автомобили, защото през зимата трябва да може да се стига до тежки терени", обясни Глосов.