Данъчни служители затвориха голяма дискотека в курорта "Слънчев бряг" за неиздаване на касови бележки. В обекта е извършена внезапна проверка на екипи от звеното за фискален контрол на НАП. Това съобщи Христо Узунов, говорител на приходното ведомство в Бургас, цитиран от БТА.

"При направената контролна покупка от "таен клиент" не му е била издадена касова бележка, отговаряща на изискванията, което е станало причина за налагане на принудителната мярка "запечатване на обект". Документът, който получили данъчните при заплащане на покупката, бил бележка от нефискален принтер", обясни Узунов.

Санкцията подлежи на обжалване.

Проверката в заведението, което е и едно от оборотните в курортния комплекс, е част от лятната контролна кампания на НАП за спазване на данъчно-осигурителното законодателство по Черноморието. Над 1100 са извършените проверки само по Южното Черноморие. Установени са 396 нарушения, като най-чести са неиздаване на фискален бон и разлика в касовата наличност на търговския обект.

Данъчните отчитат подобрена фискална дисциплина и устойчива тенденция при доброволното спазване на правилата и изискванията.

Извършват се и целодневни наблюдения на големите складове за плодове и зеленчуци и хранителни продукти в региона. Служителите от звеното за фискален контрол са поставили под активно наблюдение над 2000 обекта по българското крайбрежие.

В рамките на няколко дни данъчните инспектори следят продажбите, след което резултатите се сравняват с предходни периоди.

От НАП апелират да се изискват касови бележки при всяка покупка и напомнят, че гражданите също могат да осъществяват контрол върху отчитането на приходите чрез изтегляне от Goodle Play или App Store на мобилното приложение на НАП - NRAMobile. То дава възможност при сканирането на QR кода на издадена касова бележка веднага да се провери дали тя е регистрирана в НАП.

Сигнали за неиздаване на касови бележки и данъчни нарушения могат да се подават на телефона на НАП 0700 18 700 или по електронна поща на адрес infocenter@nra.bg