Една от тях е нова, по другите 4 страната ни получава последно предупреждение, след което случаите може да бъдат внесени в Европейския съд.

България, заедно с още 11 страни, не е въвела напълно Директивата за трансграничното здравно обслужване и рискува дело в Европейския съд, ако не вземе мерки до два месеца.
Тази директива определя правата на пациентите да се лекуват в други държави от Евросъюза и да искат възстановяване на разходите в своята страна.

Последно предупреждение страната ни получава и заради замърсяването на въздуха с фини прахови частици, като според Еврокомисията поне от 2007 г. насам, практически на цялата територия на България, нивото им превишава допустимите норми.
Това крие риск от астма, сърдечносъдови и онкологични заболявания.

Друго мотивирано становище, което представлява предсъдебен етап на процедурата, е свързано с невъведената в националното ни законодателство Директива за потребителите.
Тя предвижда по-голяма прозрачност на цените, забрана на допълнителните такси за използване на кредитни карти и горещи линии, и на предварително отбелязани с отметка полета в интернет (например при покупка на самолетни билети), както и удължаване на периода (от 7 на 14 дни), през който потребителите могат да се откажат от договор за покупка.

Периодът вече е удължен с промяна в Закона за защита на потребителите.

Заради липсата на електронен обмен на информация с другите държави-членки в областта на рибарството днес на България беше издадено още едно последно предупреждение.

Първо официално писмо пък е изпратено на властите у нас и още 17 страни заради забавяне на общото управление на въздушното пространство, което има за цел да въведе по-ефективна и по-екологично чиста система на въздухоплаване в Европа.

"Липсата на напредък е пречка пред цялостното изпълнение на единното европейско небе, което води до неефективност в цялото управление на въздушното движение в Европа от порядъка на около 30 до 40 % от общите разходи за въздухоплаване и налагани такси. Това представлява загуба от около 5 млрд. евро годишно", пише в съобщението на ЕК..

След изпращането на тези писма страните от ЕС разполагат с два месеца за отговор и представяне на съображения.

България бе в челната тройка по ефективно управление на въздушния трафик от 2012 г.
"Ръководство Въздушното движение" (РВД) въведе свободно планиране на полетите като част от инициативата "Единно европейско небе".
Седем страни от общо 39-те членки на "Евроконтрол" са въвели системата поради нейната сложност и България е една от тях.